Loading...

چگونه برند شویم ؟ | مزایای برند سازی چیست ؟ درک بهتر برندسازی

 چگونه برند شویم ؟ | مزایای برند سازی چیست ؟ درک بهتر برندسازی
يكشنبه 27 فروردین 1402 مهدی رمضانی مقدم 195 0 اینکه چگونه برند شویم و مراحل برند سازی را بهتر درک و اجرا کنیم یک اصل مهمه، باید بدانیم که کسب و کار ما چه ارزشی دارد و قراره چه ارزش افزوده ای ایجاد کنیم

در ادامه مقالات قبلی که پیش درآمد این مقاله می باشد ، می خواهیم برندسازی اصولی را به صورت خیلی حرفه ای باهم انجام بدهیم.

مزایای برند سازی چیست ؟ درک بهتر برندسازی

آیا به مزایای برند سازی و درک بهتر برندسازی فکر کرده اید؟ و یا به ماموریت برند و چشم انداز برند خود فکر کرده اید ؟ در اصل ، شما باید بیان واضحی از آنچه شرکت شما بیشتر به آن علاقه دارد را ایجاد کنید. این دلیل شماست؛ دلیل اینکه شما هر روز با این انگیزه از خواب بیدار می شوید ، قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطب هدف شما به آن اعتماد داشته باشد ، باید بدانید که کسب و کار شما چه ارزشی دارد. چشم انداز برند شما یک بیانیه آینده و آرزویی است که روزی برند شما را به سمت دستیابی به آن سوق می دهد. پیش بینی کنید که برند شما آرزوی رسیدن به کجا را دارد، آرزو دارد چه چیزی باشد ، و چه تاثیری بر محیطی که در آن هستید خواهد داشت و به 10 سال بعد آن فکر کنید.

بیانیه ماموریت یک بیانیه تعهدی در حال حاضر ، روزمره است و اینکه مزایای برند سازی و درک بهتر برندسازی مستلزم داشتن نقشه راهی برای تحقق چشم انداز شماست. که نحوه اجرای استراتژی های ساخت برند خود را به شما اطلاع می دهد. همه چیز از لوگوی شما گرفته تا شعار ، صدا ، پیام و شخصیت شما باید منعکس کننده ماموریت و چشم انداز شما باشد. می‌ توانید از اطلاعات جمع ‌آوری‌شده از تمرین دایره طلایی برای ایجاد چشم‌ انداز و بیانیه‌ های مأموریت برند واضح و تأثیر گذار استفاده کنید. مهدی رمضانی مقدم ، یکی از بهترین مشاوران در زمینه برندسازی و برندینگ می باشند که در حال حاضر مشاور برندسازی چندین مجموعه بزرگ و معتبر می باشند که می توانند در مسیر برندسازی ، شما و کسب و کارتان را همراهی کنند. جهت ارتباط با مجموعه میتوانید با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

ویژگی ها و مزایای کلیدی که برند شما ارائه می دهد را مشخص کنید

همیشه برند هایی با بودجه بیشتر و منابع بیشتر برای کنترل صنعت خود وجود خواهند داشت. محصولات ، خدمات و مزایای شما فقط به شما تعلق دارد.

راه اندازی یک نام تجاری که به یاد ماندنی است به این معنی است که شما عمیقاً جستجو می کنید تا بفهمید چه چیزی ارائه می دهید ، که هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد. بر ویژگی ها و مزایایی که برندسازی شرکت شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید. با فرض اینکه دقیقاً می دانید مخاطب هدف شما چه کسی است ، به آنها دلیلی برای انتخاب نام تجاری خود نسبت به برند دیگر بدهید.

برای آگاهی از مزایای برند سازی و درک بهتر برند سازی لازم است به نکات مهم توجه داشته باشیم مثلا توجه به این نکته مهم است که این فقط یک لیست لباسشویی از ویژگی هایی نیست که محصول یا خدمات شما به مشتری یا مشتری ارائه می دهد. به این فکر کنید که چگونه ارزشی ارائه می کنید که زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد.

در اینجا چند نمونه هستند :

  • خدمات مشتری معتبر تر و شفاف تر
  • راه بهتری برای حمایت از بهره وری
  • کاهش هزینه ها با گزینه ای مقرون به صرفه تر
  • صرفه جویی در زمان در کارهای روزانه

صدای برند منحصر به فرد خود را شکل دهید

صدای شما به ماموریت ، مخاطبان و صنعت شرکت شما بستگی دارد. نحوه ارتباط شما با مشتریان و نحوه پاسخ آنها به شما است. صدای برند می تواند باشد :

  • حرفه ای
  • دوستانه
  • خدمات محور
  • معتبر
  • فنی
  • تبلیغاتی
  • محاوره ای
  • آموزنده

صفت ها و امکانات بی پایانی وجود دارند که می توانند صدای برندی را در پشت پیام های شما ایجاد کنند. در نهایت ، شما می خواهید صدای برندی را انتخاب کنید که منطقی باشد و با مشتریان هدف شما طنین انداز شود. خواهید دید که اگر صدای برند درست را پیدا کنید و از آن استفاده کنید ، بیشترین شانس را برای ارتباط با مصرف کنندگان خواهید داشت.

 برای برندسازی چه باید کرد

این امر به ویژه هنگام انتشار مقالات وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی مهم است. حفظ صدای ثابت به شما کمک می‌ کند که تصویر برند شما در چندین کانال به یک شکل شناخته شود. هنگامی که محتوای شما را مصرف می ‌کنند، جامعه ‌ای از دنبال ‌کنندگان ، خوانندگان یا مشترکین انتظار صدای برند و شخصیت برند خاصی را دارند.

بگذارید شخصیت برند شما بدرخشد

مشتریان به دنبال شرکت تولید کننده کوکی دیگری نیستند که همان چیزی را ارائه دهد که دیگران ارائه می دهد. آن‌ها به دنبال تجربه ‌ای هستند که متناسب با نیازهایشان باشد، که با تعامل شخصی واقعی پشتیبانی می‌شود.

آیا نمی دانید که چگونه کسب و کار خود را به روشی منحصر به فرد برند کنید ؟ شخصیت خود را در تمام جنبه های فرآیند ساخت برند خود برجسته کنید. در تمام نقاط تماس با این شخصیت برند سازگار باشید. می تواند به همین سادگی باشد :

  • صدای مکالمه در ارتباط (با استفاده از "من" و "تو" )
  • به اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه
  • گفتن داستان در مورد تجربیات واقعی
  • محصولات و یا خدمات خود را به روشی عجیب توصیف کنید

داستان برند و پیام بسازید زیرا در برند سازی لازم است

هنگام ساختن یک برند ، به طور خلاصه به مشتریان بگویید که چه کسی هستید. از صدای تجاری که برای برند خود انتخاب کرده اید استفاده کنید. پیام شما باید به طور پیچیده با برند شما مرتبط باشد و به طور مداوم منتقل شود. این بخش از فرآیند توسعه برند فراتر از لوگو و شعار شما است تا جنبه های کلیدی را تعریف کند :

  • تو کی هستی
  • آنچه شما ارائه می دهید
  • چرا مردم باید اهمیت بدهند

داستان برند فرصتی است برای برقراری ارتباط در سطح انسانی و ایجاد ارتباط عاطفی مستقیم با مصرف کنندگان. این به این معنی است که زبانی که استفاده می کنید باید بلافاصله درک شود و در عین حال احساساتی را ایجاد کنید. آن را ساده و واضح بیان کنید. و مهمتر از همه ، هنگام ایجاد یک داستان برند ، به آنچه محصول شما می تواند انجام دهد توجه نکنید... بلکه به این موضوع بپردازید که چرا برای مشتری شما مهم است.

یک لوگو و شعار برند برای برند سازی ایجاد کنید

وقتی به نحوه ساخت یک برند فکر می کنید ، احتمالاً ابتدا تصاویر بصری به ذهن شما خطور می کند. ما حتی در مورد اینها صحبت نکرده ‌ایم تا زمانی که در فرآیند ساخت برند عمیق باشیم! این مرحله ممکن است مرحله ای باشد که در اجرای خلاقانه به کمک نیاز دارید. هیجان‌ انگیزترین ( و مسلماً مهم ‌ترین قطعه ) در فرآیند ساخت برند ، ایجاد لوگو و شعار برند برای شرکت شما است. این لوگو بر روی هر چیزی که به تجارت شما مربوط می شود ظاهر می شود. این به هویت ، کارت تلفن و شناسایی بصری قول شما تبدیل خواهد شد. پس مایل باشید با ایجاد چیزی استثنایی برای تقویت هویت بصری کسب و کار خود ، زمان و پول خود را سرمایه گذاری کنید.

تخصص آنها تضمین می کند که شما یک علامت منحصر به فرد و همیشگی برای کسب و کار خود دریافت کنید. یک طراح همچنین می‌تواند دستورالعمل ‌های برند را برای اطمینان از سازگاری برای هر کاربرد آتی لوگو و پالت رنگ یا فونت برند مرتبط ایجاد کند.

راهنمای سبک برند قوی شامل موارد زیر است :

  • اندازه و محل لوگو
  • پالت رنگ
  • تایپوگرافی و فونت
  • شمایل نگاری
  • سبک عکاسی و یا تصویر
  • عناصر وب

نام تجاری خود را در تمام جنبه های کسب و کار خود ادغام کنید

فرآیند ساخت برند هرگز متوقف نمی شود. برند شما باید در هر چیزی که مشتری شما می تواند ببیند ، بخواند و بشنود قابل مشاهده و منعکس شود.

اگر مشتری وارد دفتر شما شود یا مشتری وارد فروشگاه شما شود ، تصویر برند شما باید هم در محیط و هم در تعاملات شخصی به نمایش گذاشته شود. هر چیزی ملموس که از کارت ویزیت گرفته تا تبلیغات، بسته بندی و محصول ، به مهر لوگوی شما نیاز دارد. در هر پلتفرم دیجیتالی ، اطمینان حاصل کنید که برند شما در همه جا یکسان به نظر می رسد. از راهنمای سبک برند خود برای ایجاد سازگاری با تصاویری مانند استفاده از رنگ و لوگو ، فونت ، عکاسی و غیره استفاده کنید.

وب سایت شما مهمترین ابزار برای بازاریابی برند شماست. وقتی وب سایت خود را طراحی می کنید : صدا ، پیام و شخصیت خود را در محتوا بگنجانید. صفحات نمایه برای شبکه های رسانه های اجتماعی باید به صورت بصری و با صدای انتخابی شما برای تعامل مارک شوند.

به ساختمان برند خود وفادار بمانید

اگر تصمیم نگیرید برند خود را به چیزی که بر اساس پاسخ اندازه گیری شده مصرف کننده موثرتر است تغییر دهید ، ثبات کلیدی است. هر زمان که نیاز به تصمیم گیری در مورد هویت یا بازاریابی دارید ، به استراتژی برند خود مراجعه کنید. هنگامی که صدای برند را ایجاد کردید ، از آن برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید استفاده کنید.

تمام دستورالعمل‌ های برندی را که ایجاد می ‌کنید و به صورت داخلی توزیع می ‌کنید ، مستند کنید. ارزش ساخت برند، اگر سازگار نباشد ، چیست ؟ مدام برند خود را تغییر ندهید. این ناهماهنگی مشتریان شما را گیج می کند و ساخت برند بلندمدت را دشوارتر می کند.

در پایان به شما پیشنهاد می کنیم که برای یافتن پاسخ این سوال که مزایای برند سازی چیست ؟ و برای اقدام به برندسازی از مشاوران کارآمد در این زمینه استفاده کنید.مهدی رمضانی مقدم ، یکی از بهترین مشاوران در زمینه برندسازی و برندینگ می باشند که در حال حاضر مشاور برندسازی چندین مجموعه بزرگ و معتبر می باشند که می توانند در مسیر برندسازی ، شما و کسب و کارتان را همراهی کنند. جهت ارتباط با مجموعه میتوانید با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #مزایای برند سازی چیست ؟ درک بهتر برندسازی برای برندسازی چه باید کرد