Loading...

ساخت برند برای کسب و کار | انتخاب نام تجاری و لوگو

ساخت برند برای کسب و کار | انتخاب نام تجاری و لوگو
يكشنبه 21 اسفند 1401 فاضله رمضانی مقدم 207 0 هنگامی که نام خود را مشخص کردید ، باید در مورد طراحی برند خود فکر کنید و اینکه چگونه برند خود را به صورت بصری نشان می دهید که یعنی رنگ ها و تایپوگرافی خود را نشان دهید.

 قسمت دوم

در ادامه قسمت اول این مقاله می خواهیم به نکات مربوط به ساخت برند برای کسب و کار بپردازیم و موارد بیشتری را در این زمینه یاد بگیریم.

مهدی رمضانی مقدم ، یکی از برجسته ترین مشاوران این صنعت آماده ارائه مشاوره به شما برای رشد کسب و کارتان می باشد، جهت ارتباط با مجموعه با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

شعار بنویسد!

یک شعار جذاب یک دارایی خوب است که چیزی مختصر و توصیفی که می ‌توانید از آن به عنوان یک شعار در بایو رسانه‌های اجتماعی ،در وب‌سایت ، کارت ‌های ویزیت سفارشی و هر جای دیگری که فقط چند کلمه برای تأثیر گذاری بزرگ دارید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که با یافتن زوایای جدید برای بازاریابی ، همیشه می توانید شعار خود را تغییر دهید که مثالی در این زمینه می توان به پپسی اشاره کرد که پپسی در چند دهه گذشته بیش از 30 شعار را پشت سر گذاشته است.

یک شعار خوب کوتاه ، جذاب است و تاثیری قوی برای افزایش آگاهی از برند ایجاد می کند. در اینجا چند راه برای نزدیک شدن به نوشتن یک شعار برای خودتان آورده شده است :

  • ادعای خود را مطرح کنید Death Wish Coffee: « قوی ترین قهوه جهان »
  • آن را یک استعاره بسازید. ردبول : " ردبول به شما بال می دهد "
  • نگرش مشتریان خود را بپذیرید نایک : " فقط انجامش بده "
  • آن را به معنای واقعی کلمه توصیف کنید. آریتزیا : " تجمل روزمره برای اعتلای دنیای شما "

ظاهر نام تجاری خود را انتخاب کنید ( رنگ ها و فونت )

هنگامی که نام خود را مشخص کردید ، باید در مورد طراحی برند خود فکر کنید و اینکه چگونه برند خود را به صورت بصری نشان می دهید که یعنی رنگ ها و تایپوگرافی خود را نشان دهید. و در نظر داشته باشید که زمانی که شروع به استفاده از سازنده وب سایت برای ساختن وب سایت خود می کنید ، این کار مفید خواهد بود.

ساخت برند برای کسب و کار

انتخاب رنگ های خود

رنگ ‌ها فقط ظاهر برند شما را مشخص نمی ‌کنند ، بلکه احساسی را که می‌ خواهید با آن ارتباط برقرار کنید را نیز منتقل می ‌کنند و به شما کمک می ‌کنند آن را در هر کاری که انجام می ‌دهید ثابت کنید. شما می خواهید رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را از رقبای مستقیم متمایز کند تا مشتریان بالقوه خود را گیج نکنید. روانشناسی رنگ ها یک علم دقیق نیست ، اما به اطلاع رسانی در مورد انتخاب های شما کمک می کند ، به خصوص در مورد رنگی که برای لوگوی برند خود انتخاب می کنید. اینفوگرافیک زیر نمای کلی خوبی از احساسات و تداعی هایی که رنگ های مختلف به طور کلی برانگیخته می شود ، ارائه می دهد.

در نظر بگیرید که متن سفید و سیاه چقدر خوانا بر روی پالت رنگ شما خواهد بود و چگونه ممکن است متن رنگی روی پس زمینه سفید و سیاه به نظر برسد. سعی کنید از ابزاری مانند Coolors برای طوفان فکری رنگ هایی که با هم کار می کنند استفاده کنید. کد های هگز را بگیرید تا در دسترس باشید ، و سایه های مختلف را غربال کنید تا آنهایی را که دوست دارید پیدا کنید.

انتخاب فونت های خود

در این مرحله ، خوب است به فونت هایی که ممکن است بخواهید در وب سایت خود استفاده کنید نیز نگاه کنید. بهترین راه برای ساختن یک برند در مورد فونت ، ساده نگه داشتن آن است. برای جلوگیری از سردرگمی بازدید کنندگان ، حداکثر دو فونت انتخاب کنید : یکی برای سرفصل ها و دیگری برای متن اصلی ( این فونتی را که ممکن است در لوگوی برند خود استفاده کنید شامل نمی شود ). می ‌توانید از Fontpair برای مرور فونت‌ هایی که به خوبی با هم هماهنگ هستند ، استفاده کنید.

لوگوی برند خود را طراحی کنید

طراحی لوگوی یک برند احتمالاً یکی از اولین چیز هایی است که هنگام فکر کردن به ساخت یک برند جدید به ذهن شما خطور می کند. و دلیل خوبی نیز دارد : به هر حال ، این چهره شرکت شما است و به طور بالقوه می تواند در هر جایی که نام تجاری شما هست باشد. در حالت ایده ‌آل ، شما می‌ خواهید برند خود را با لوگوی منحصر به ‌فرد ، قابل شناسایی و مقیاس‌ پذیر برای کار در همه اندازه ‌ها ایجاد کنید ( چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود ). تمام مکان هایی را که باید لوگوی برند شما وجود داشته باشد را در نظر بگیرید :

  • سایت اینترنتی
  • عکس پروفایل شبکه های اجتماعی
  • بسته بندی محصول
  • تبلیغات ویدیویی
  • بنر کانال یوتیوب
  • فاویکون ( نماد کوچکی که برگه های باز مرورگر شما را شناسایی می کند )

برای مثال ، اگر یک لوگوی متنی به عنوان آواتار اینستاگرام خود دارید ، خواندن آن تقریبا غیرممکن خواهد بود. برای آسان‌تر کردن زندگی‌تان ، یک نسخه مربعی از لوگوی برندتان با یک نماد یا عنصر نماد ( به نام نشان‌ واره ) ایجاد کنید که حتی در اندازه های کوچک‌ تر نیز قابل تشخیص است. روی لوگویی سرمایه گذاری کنید که بتواند در هر جای وب و در چاپ فیزیکی ظاهر شود.

در زیر برخی از انواع مختلف لوگو وجود دارد که می توانید برای کمک به شما در برقراری ارتباط با طراحان و یافتن سبکی که منطقی باشد و به ایجاد برند شما کمک کند ، انتخاب کنید. رنگ‌ ها و فونت ‌هایی را که انتخاب کرده‌ اید در ذهن داشته باشید تا مطمئن شوید که با لوگوی شما کار می‌کنند تا برند شما را منتقل کنند.

لوگوی برند انتزاعی معنایی دارد،  اما در واقع ، فقط یک شکل و رنگ است که نمی ‌توانید به راحتی آن ‌ها را به هیچ چیز در دنیای واقعی گره بزنید. مزیت یک لوگوی انتزاعی این است که معنای ذاتی ندارد که شما می توانید آن را خودتان بسازید و آن را در ذهن مشتریان خود زنده کنید. لوگوهای طلسم اغلب با چهره یک شخصیت نشان داده می شوند. آنها ممکن است با ایجاد یک هویت یا شخصیت برند خاص و مرتبط ، کسب و کار شما را انسانی کنند ، اما توجه داشته باشید که در حال حاضر یک سبک قدیمی هستند و فقط در زمینه های خاصی توصیه می شوند ( به عنوان مثال ، شما عمداً به دنبال یک ظاهر قدیمی هستید ).

لوگوی نماد برند شما است که به عنوان یک استعاره بصری نشان داده می شود. برخلاف یک لوگوی انتزاعی ، یک لوگوی نماد چیزی در مورد محصول نشان می‌دهد ( پرنده توییتر نشان ‌دهنده « توئیت‌ های » کوتاه مکرر روی پلتفرم است ). به عنوان یک نام تجاری تثبیت نشده که هنوز در تلاش برای ایجاد آگاهی از برند است ، باید از استفاده از لوگوی نماد به خودی خود دوری کنید. با این حال ، اگر در مورد نوع لوگوی برندی که می‌ خواهید مطمئن نیستید ، جفت کردن یک لوگوی نماد با یک علامت کلمه معمولاً یک شرط مطمئن است.

نام تجاری خود را در سراسر تجارت خود اعمال کنید

به کار بردن نام تجاری خود در سراسر کسب و کارتان به آن یک داستان برند منسجم می دهد. داستان برند نشان دهنده این است که کسب و کار شما چه کسی است و چه چیزی را نشان می دهد. زمینه را برای هر تعاملی که مشتریان با برند شما دارند ، در فروشگاه و آنلاین ایجاد می کند. در تحقیقات ما در مورد آنچه که اعتماد خریدار و مشتری را جلب می کند ، متوجه شدیم که خریداران برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین خرید می کنند ، اغلب به دنبال ماموریت و هدف یک کسب و کار هستند تا ببینند آیا ارزش های مشترکی با تجارت دارند ( مثلاً پایداری ). آن‌ها به صفحه درباره ما مراجعه می‌ کنند تا درباره اینکه از چه کسی خرید می ‌کنند و برای مشتریان آگاه ‌تر اجتماعی ، نحوه اداره کسب ‌و کار بیشتر بدانند. اگر کسب ‌وک ار شما داستان برندی دارد، آن را به اشتراک بگذارید، زیرا می ‌تواند به خریدار کمک کند تا مطمئن شود که تجارت شما قانونی است.

هنگام ایجاد یک نام تجاری جدید ، بیانیه موقعیت یابی شما می تواند شما را شروع کند ، اما می خواهید چند سوال برای نشان دادن داستان برند خود بپرسید :

  • چه انگیزه ای باعث شد که کسب و کارم را شروع کنم ؟
  • چرا این شرکت وجود دارد ؟
  • چگونه به جهان کمک کنیم ؟
  • داستان پشت کسب و کار من که مشتری باید بداند چیست ؟

هر کسب‌وکاری مأموریت‌ محور نیست ، اما اگر نام تجاری خود را با یک مأموریت یا ارزش ‌ها در هسته آن ایجاد می ‌کنید ، داستان برند خود را به اشتراک بگذارید و به مشتریان بگویید چرا کسب‌وکار شروع شده است.

همانطور که رشد می کنید ، نام تجاری خود را توسعه دهید

ساختن یک برند با ایجاد یک لوگو یا شعار یا حتی با آگاهی از برند شما پس از راه اندازی متوقف نمی شود. برند شما باید وجود داشته باشد و هر جا که مشتریان شما با شما تعامل دارند ثابت بماند که از موضوعی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید تا مواد بازاریابی که تولید می کنید ، تا نحوه بسته بندی و ارسال محصولات خود.

در پایان این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم که برای ایجاد برند تجاری خود ، حتما از مشاوران حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید. مهدی رمضانی مقدم ، یکی از برجسته ترین مشاوران این صنعت آماده ارائه مشاوره به شما برای رشد کسب و کارتان می باشد، جهت ارتباط با مجموعه با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #ساخت برند برای کسب و کار