Loading...

مشاوره قرارداد های فرانچایز | قوانین و مقررات فرانچایز

مشاوره قرارداد های فرانچایز | قوانین و مقررات فرانچایز
پنجشنبه 18 اسفند 1401 فاضله رمضانی مقدم 296 0 قرارداد حق امتیاز یک سند الزام آور قانونی بین فرنچایز دهنده و فرنچایز گیرنده است که آنچه را که فرنچایز دهنده از فرنچایز گیرنده انتظار دارد را در هر بخش از تجارت خود بیان می کند.

قرارداد حق امتیاز یک سند الزام آور قانونی بین فرنچایز دهنده و فرنچایز گیرنده است که به طور عمیق آنچه را که فرنچایز دهنده از فرنچایز گیرنده انتظار دارد از نظر نحوه عملکرد آنها در هر بخش از تجارت خود بیان می کند.

اگر به فکر فرانچایز کسب و کارتان هستید که با سرمایه کم ولی آینده دار و مطئن باشد ، می توانید ازمهدی رمضانی مقدم مشاوره های لازم را دریافت کنید، جهت ارتباط با مجموعه با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

مشاوره قرارداد های فرانچایز

قبل از امضای این سند مهم ، صاحب امتیاز باید یک وکیل متخصص در قانون حق رای دادن از طرف خود آن را بررسی کند. پس از آن ، امتیاز گیرنده و فرانچایز دهنده باید هر یک سند را قبل از اجرایی شدن امضا کنند. که پیشنهاد می کنیم که برای اینکار از یک مشاور قرارداد های فرانچایز نیز استفاده کنید تا به درست ترین شکل ممکن صورت بگیرد.  در هر قرارداد حق امتیاز ، تعدادی مفاد اساسی وجود خواهد داشت که به شکل یا شکلی مشخص شده است. به طور معمول ، این موارد زیر خواهد بود :

  • مکانی که فرنچایز در آن فعالیت خواهد کرد
  • عملیات اجرایی ، از جمله اینکه چگونه از صاحب امتیاز انتظار می رود شعبه خود را اداره کند
  • آموزش و پشتیبانی مداوم از طرف فرنچایزر
  • مدت قرارداد حق رای دادن
  • هزینه های فرانچایز یا سرمایه گذاری مورد نیاز است
  • ساختار حق امتیاز
  • اطلاعات علامت تجاری ، حق ثبت اختراع و علائم ، از جمله اینکه چگونه یک امتیاز دهنده می تواند از این عناصر استفاده کند
  • تعهدات تبلیغاتی و بازاریابی از سوی فرنچایز دهنده ، از جمله هزینه های مرتبط با آنها
  • حقوق تمدید ، خاتمه ، و سیاست های لغو
  • استراتژی ‌های خروج ، از جمله سیاست های مربوط به اینکه آیا یک فرنچایز می ‌تواند امتیاز خود را به صلاحدید خود بفروشد یا خیر ، و همچنین شروط بازخرید یا حق انصراف

قرارداد حق رای همچنین رابطه امتیاز گیرنده و فرنچایز را تعریف می کند ، از جمله اطلاعات دقیق در مورد اظهارات اختصاصی و مواردی مانند نگهداری سایت و الزامات ارتقاء.

قوانین و مقررات فرانچایز

فرانچایز از یک قرارداد حق رای و همچنین بسیاری از مقررات دیگر تشکیل شده است تا اطمینان حاصل شود که هر فرنچایز الزامات تعیین شده برآور می کند

قانون فرانچایز یک افشای قانونی است که فرنچایز دهنده باید به فرنچایز گیرندگان احتمالی بدهد. این افشا پیش از اینکه در سال 2007 به سند افشای حق رای تغییر نام داد ، به عنوان بخشنامه یکنواخت ارائه حق رای شناخته می شد.

بر اساس قانون فرانچایز ، فرنچایز دهنده باید در مورد هرگونه خطر ، مزایا یا محدودیت سرمایه گذاری فرانچایز کاملاً شفاف باشد. برای مثال ، این اطلاعات شامل کارمزدها و هزینه‌ها ، تاریخچه دعوی قضایی ، فروشندگان یا تامین ‌کنندگان تجاری تایید شده ، انتظارات عملکرد مالی تخمینی و سایر جزئیات مهم می‌شود.

مزایای مشاور قرارداد های فرانچایز

فرنچایز در طول قرن ها ثابت کرده است که یک مدل کسب و کار موفق برای برند های متعدد است و مزایای زیادی را برای فرنچایز ها و فرنچایز دهندگان ارائه می دهد. بیایید در زیر با جزئیات بیشتری به آنها نگاه کنیم.

کمک های تجاری راه اندازی کسب و کار خودتان می تواند دلهره آور باشد،

به همین دلیل است که بسیاری از فرنچایز ها از کمک های اضافی ارائه شده توسط فرنچایزر خود لذت می برند. در حالی که هر موقعیتی بستگی به قرارداد فرانچایز فردی دارد، دریافت یک کسب ‌و کار که اساساً کاملاً راه ‌اندازی شده و آماده راه ‌اندازی است که از جمله نام تجاری ، تجهیزات، لوازم و طرح تبلیغاتی ، برای یک صاحب امتیاز بسیار معمول است. این امر مستلزم عدم قطعیت زیادی است ، به غیر از تلاش ماهها یا سالها ، خارج از معادله. از طرف دیگر ، ممکن است برخی از فرنچایز ها با همه این عناصر همراه نباشند ، با این حال ، فرنچایز به دانش و حکمت فرنچایز دهنده دسترسی پیدا می کند که هر دوی آنها برای اجرای یک کسب و کار موفق حیاتی هستند. فرنچایز دهنده ممکن است بتواند به این اطلاعات از طریق یک پایگاه دانش دیجیتالی قابل جستجو یا از طریق راهنمایی یک به یک توسط خود فرنچایز دهنده دسترسی پیدا کند.

شناخت برند.

در حالی که به دست آوردن هویت برند موجود یکی از مزیت‌ های آن است ، اما به ارث بردن خودکار شناسایی برند مزیت بزرگ دیگری است. هنگامی که یک کسب و کار را کاملاً از صفر شروع می کنید، باید پایگاه مشتری ، آگاهی و شناخت خود را از پایه ایجاد کنید. با این حال ، فرنچایز ها قبلاً این کار سنگین را برای فرنچایز ها انجام داده اند و به آنها اجازه می دهند پایگاه مشتری داخلی ، شهرت و شناخت برند را به ارث ببرند. این بدان معناست که مصرف ‌کنندگان از قبل می‌دانند که یک فرنچایز چه چیزی را ارائه می‌کند و چرا انتخاب بهتری نسبت به رقبا هستند.

میزان شکست

کمتر به طور متوسط ، فرنچایزها نسبت به مشاغل انفرادی نرخ شکست کمتری دارند. این به این دلیل است که وقتی یک فرنچایز از یک فرنچایز خرید می کند ، اساساً در حال خرید به یک تجارت تاسیس شده است که قبلاً ثابت کرده است که مفهوم آن موفق است. علاوه بر این، فرنچایزها تأیید می کنند که محصولات یا خدمات ارائه شده در حال حاضر مورد تقاضا هستند.

قدرت خرید.

به لطف اندازه بزرگ یک شبکه حق رای، فرنچایز ها اغلب می توانند کالا های خود را به صورت عمده خریداری کنند، بنابراین از مزایای تخفیف بهره مند می شوند. این به این دلیل است که فرنچایز دهنده می تواند از اندازه عملیات خود برای مذاکره در معاملات بهتر استفاده کند، که به فرنچایز ها اجازه می دهد تا به طور چشمگیری نیز سود ببرند. برخلاف مشاغل مستقل که قادر به مذاکره با قیمت های ارزان تر نیستند، این امر به فرنچایزها اجازه می دهد تا هزینه های کلی کسب و کار خود را کاهش دهند.

سود.

دلیل دیگری که باعث می‌شود فرنچایز ها معمولاً موفق‌تر از کسب ‌و کار های مستقل هستند ، این است که برند قابل تشخیص آنها سود بیشتری را مشاهده می‌کند. این حتی برای فرنچایز های بزرگ یا شناخته شده که نیاز به سرمایه گذاری اولیه بالاتری دارند نیز صادق است.

ریسک کمتر شکی نیست که راه اندازی هر کسب و کاری خطرناک است،

با این حال ، فرنچایزها نیز در تلاش خود ریسک کمتری را تجربه می کنند. این عمدتا به دو دلیل است. اولاً ، اکثر فرنچایز ها متعلق به شرکت های معتبری هستند که مدل کسب و کار فرنچایز را در چندین بازار آزمایش و اثبات کرده اند. ثانیاً ، این ریسک کمتر می‌تواند دسترسی فرنچایز ها به وام‌ ها ، از جمله وام‌ های فرانچایز را برای کمک به رونق کسب‌ و کارشان آسان‌ تر کند.

پایگاه مشتری داخلی.

ما قبلاً به این موضوع اشاره کردیم ، اما آگاهی و شناخت داخلی یک فرنچایز از برند، بدون ذکر پایگاه مشتری تثبیت شده آنها ، یک مزیت بزرگ برای فرنچایزها است. حتی اگر بخواهید با افتتاح یک شعبه در یک شهر کوچک ، حق امتیاز را گسترش دهید، به دلیل تبلیغات قبلی یا دهان به دهان ، احتمال اینکه ساکنان همچنان با محصولات یا خدمات برند آشنا باشند.

رئیس خودت باش

بسیاری از مردم کسب و کار خود را راه اندازی می کنند زیرا آرزو دارند رئیس خود باشند. با مزایایی مانند ایجاد برنامه زمانی خود ، داشتن خود مختاری در شغل خود ، و به طور بالقوه کار از خانه ، چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند ؟ شروع یک کسب و کار مستقل اغلب بسیار پرخطر است ، با این حال ، باعث می شود برخی از روحیه های کارآفرینی به طور کلی از رویای خود دست بکشند. با این حال ، فرنچایز شدن بسیاری از این خطر را از بین می برد، زیرا به شما امکان می دهد از بسیاری از مزیت های رئیس خود بودن لذت ببرید ، در عین حال با مزیت اضافی دریافت پشتیبانی مداوم از پایگاه دانش فرنچایز.

معایب فرانچایز

ما به طور کامل به مزایای فرنچایز پرداختیم ، بیایید به معایب این مدل تجاری بپردازیم.

محدودیت مقررات

در حالی که یک فرنچایز ممکن است خود را رئیس خود بداند ، باید از محدودیت های مندرج در قرارداد حق امتیاز پیروی کند. بسته به این قرارداد ، فرنچایز دهنده می تواند جنبه هایی از تجارت را کنترل کند ، از جمله :

  • محل شعبه
  • ساعات عملکرد
  • تعطیلی تعطیلات
  • قیمت گذاری
  • تابلوها
  • چیدمان و اثاثیه فروشگاه
  • محصولات فروخته شده
  • تبلیغات و بازاریابی
  • شرایط مربوط به فروش مجدد

اگرچه ممکن است محدود کننده به نظر برسند ، اما این محدودیت ‌ها باعث ایجاد یکنواختی در بین همه فرنچایز های برند می‌شود.

هزینه اولیه

اگرچه حق رای دادن می تواند گزینه سودآوری برای پیگیری باشد، هزینه سرمایه گذاری اولیه بالا می تواند برای برخی استرس ایجاد کند. بنابراین بسیار مهم است که فرصت را در مقابل سرمایه گذاری اولیه بسنجید و تعادل مناسب را برای کسب و کار خود تعیین کنید.

مشاوره قرارداد های فرانچایز

در پایان پیشنهاد می کنیم که برای فرانچایز برند خود از یک مشاور فرانچایز راهنمایی و مشورت بگیرید. مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس حوزه برندینگ ، برندسازی و فرانچایز ، مشاور برند های زیادی در رابطه با توسعه و فرانچایز بوده اند. به همین دلیل اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار مطمئن هستید که با سرمایه کم ولی آینده دار و مطئن باشد ، می توانید از ایشان مشاوره های لازم را دریافت کنید، جهت ارتباط با مجموعه با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #مشاوره قرارداد های فرانچایز