Loading...

درآمد دلاری با برندسازی | ارتقای کسب و کار با ساخت برند

درآمد دلاری با برندسازی | ارتقای کسب و کار با ساخت برند
چهارشنبه 24 اسفند 1401 فاضله رمضانی مقدم 159 0 چه در حال راه اندازی یک شرکت تجارت الکترونیکی جدید باشید ، چه به دنبال ارتقای کسب و کار فعلی خود به سطح بعدی ، قدرت برند شما نقش مهمی در موفقیت بالقوه شما دارد.

چه در حال راه اندازی یک شرکت تجارت الکترونیکی جدید باشید ، چه به دنبال ارتقای کسب و کار فعلی خود به سطح بعدی ، قدرت برند شما نقش مهمی در موفقیت بالقوه شما دارد. اینکه چگونه در چشم مشتریان ، رقابت و جامعه به شما نگاه می شود به برند شما بستگی دارد. ساختن یک برند معتبر و قوی چیزی نیست که بتوانید با بررسی چند مورد در لیست کارهایتان به آن برسید. درعوض ، باید با درازمدت در نظر گرفته شود. در این راهنمای مقدماتی ، شما را با اصول استراتژی برند و برندسازی آشنا می کنیم و همچنین مزایای داشتن یک برند قوی را برجسته می کنیم. اگر به دنبال نگاه دقیق تری به استراتژی برندسازی هستید ، حتما راهنمای استراتژی برند را بررسی کنید.

مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس حوزه برندینگ ، برندسازی و فرانچایز می تواند در زمینه درآمد دلاری از طریق برندسازی ، همراه شما باشد. جهت ارتباط با مجموعه میتوانید با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

برندسازی چیست ؟

برندسازی فرآیند ایجاد هویت متمایز برای یک کسب و کار در ذهن مخاطبان و مصرف کنندگان هدف شما است. در ابتدایی ترین سطح ، برندسازی از لوگو ، طراحی بصری ، ماموریت و لحن صدای یک شرکت تشکیل شده است. اما هویت برند شما با کیفیت محصولات ، خدمات مشتری و حتی نحوه قیمت گذاری محصولات یا خدمات شما نیز تعیین می شود. با ساختن وب‌ سایتی که آنچه را که شما ارائه می‌دهید توصیف می‌کند ، طراحی تبلیغاتی که کالاها و خدمات شما را تبلیغ می‌کند، انتخاب رنگ‌های خاص شرکتی که با شرکت شما مرتبط است ، ایجاد یک لوگو ، و نشان دادن آن در تمام حساب ‌های رسانه ‌های اجتماعی خود ، برندسازی شرکت خود می ‌کنید. . به این معنا که شما در حال شکل دادن به نحوه و چگونگی برداشت مردم از کسب و کارتان هستید.

با این حال ، حتی اگر هرگز روی یک استراتژی برند استراتژیک سرمایه گذاری نکنید ، همچنان یک برند خواهید داشت. به عنوان مثال ، اگر شما شرکتی هستید که خدمات مشتریان بدی دارید ، این در نهایت روی دید مشتریان شما به شما تأثیر می گذارد. شما می توانید به عنوان شرکتی شناخته شوید که به مشتریان خود اهمیتی نمی دهد به همان راحتی که می توانید خود را به عنوان یک برند فراتر از آن تثبیت کنید. در نهایت ، آنچه مشتریان شما در مورد برند شما فکر می کنند و می گویند واقعیت است ( نه آنچه شما دوست دارید آنها فکر کنند ). این تصوری است که با شنیدن نام کسب و کار شما در ذهن آنها ایجاد می شود. این بر اساس احساسی است که آنها دارند که بر اساس تجربیاتی است که با شما داشته اند، خوب یا بد.

به همین دلیل است که استراتژی برندینگ و برنامه مدیریت برند شما بسیار مهم است.

چرا باید برندسازی را جدی بگیرید ؟

عملا هیچ کسب و کاری به امید ایجاد یک نام تجاری غیرقابل اعتماد یا "بد" شروع نمی شود. بسیاری از کارآفرینان شرکتی را با چشم انداز بزرگی مبنی بر ارائه محصولات عالی ، با ارزش بالا و ایجاد مشتریان وفادار مادام العمر راه اندازی می کنند. باز هم ، بدون در نظر گرفتن اینکه روی ساختن هویت برند قوی سرمایه گذاری می کنید، یک برند خواهید داشت ، بنابراین ممکن است هر فرصتی را برای موفقیت به خود بدهید.

هدف از ایجاد برندسازی این است که به سادگی و به راحتی به مشتریان خود کمک کند تا از طریق موقعیت یابی موثر ، آنچه را که ارائه می دهید و چگونه ارائه می دهید ، درک کنند. اما این نه تنها یک USP ( پیشنهاد فروش منحصربفرد ) است ، بلکه ترکیبی از همه راه‌هایی است که شما آنچه را که برای آن مطرح می‌کنید، به اشتراک می‌گذارید. در مورد برندسازی، کاری که انجام می دهید بسیار مهمتر از آنچه می گویید است. اگر بیانیه ماموریت شرکت شما بر خدمات با کیفیت در سطح جهانی تمرکز دارد ، اما در واقع خدمات عالی به مشتریان ارائه نمی دهید ، یک عدم تطابق وجود دارد.

برندسازی موثر به یک برنامه استراتژیک شامل دستورالعمل های واضح برند و همچنین همسویی به عنوان یک شرکت با هویت برند مورد نظر شما نیاز دارد.

درآمد دلاری با برندسازی

مزایای ساخت یک برند قوی

سرمایه گذاری روی هویت برند شما فقط برای سرگرمی نیست ، بلکه دارای مزایای دنیای واقعی بسیاری است که می تواند به رشد و موفقیت شرکت شما در مقیاس کمک کند. مزایای یک برند قوی عبارتند از :

  • افزایش فروش
  • وفاداری و شناخت مشتری
  • کمک به ایجاد یک مأموریت یا هدف روشن و الهام بخش در سطح گسترده
  • کمک به ایجاد یک فرهنگ شرکتی قوی که در آن کارکنان شما عاشق کاری که انجام می دهند
  • جذب استعدادهای با کیفیت بالا برای کمک به رشد بیشتر کسب و کار شما
  • توسعه ارزش ویژه برند قوی که به شما کمک می کند از رقبای خود متمایز شوید

باز هم، ایجاد یک برند قوی زمان بر است ، اما تلاش ارزش پاداش را دارد.

دستورالعمل های برند و فرآیند برندسازی

داشتن دستورالعمل ‌های واضح برای برند برای حفظ یک برند منسجم ضروری است. نام تجاری شما نه تنها شامل درک مشتریان شما از شما می شود ، بلکه شامل این است که کارکنان شما نیز چگونه در مورد شما فکر می کنند.

علاوه بر لوگو و رنگ های شرکتی ، می توانید پیام برند و هویت برند خود را از طریق :

محیط و فضای فروشگاه شما : آیا محیط فروشگاه شما نشاط آور و مدرن است ؟ یا فضای شما کسل کننده و خسته کننده است ؟

داشتن یک وعده واضح برای برند : می‌خواهید توسط مشتریانتان به چه دلیل شناخته شوید ؟

کارکنان شما چگونه با مشتریان رفتار می کنند : آیا به خاطر خدمات مشتری باور نکردنی و تجربه مشتری عالی شناخته شده اید ؟

محصولاتی که حمل می کنید : آیا محصولات شما باکیفیت شناخته می شوند ؟

قیمتی که می‌گیرید : آیا برندسازی شما بیشتر به سمت مشتریان لوکس است یا به مشتریانی می ‌فروشید که برای یک معامله یا معامله عالی ارزش قائل هستند ؟

بسته بندی محصول : بسته بندی استراتژیک محصول که اغلب نادیده گرفته می شود ، می تواند تأثیر قابل توجهی بر شناخت برند و ارزش برند شما داشته باشد.

روابط عمومی : روابط عمومی و استراتژی برندسازی اغلب دست به دست هم می دهند. نحوه پاسخگویی شما به چالش ها و اشتباهات انجام شده در حین رشد یک تجارت بر برند شما تأثیر می گذارد.

حامیان مالی : افرادی که نام تجاری شما با آنها شریک می شوند نیز نقش مهمی در تصویر برند شما دارند.

تبلیغات : تبلیغات موثر برای بهبود شناخت برند شما حیاتی است. پیام شما به مخاطب هدف شما باید مستقیماً با نقاط درد، چالش ها و نیازهای آنها صحبت کند.

تقریباً هر تصمیمی که در تجارت خود می گیرید در نهایت بر قدرت برند شما تأثیر می گذارد.

نکات مدیریت برند و برندسازی برای رشد برند شما

اگر کسب و کار شما هنوز برند ثابتی ندارد ، یا آنچه را که برند شما در حال حاضر نشان می دهد را دوست ندارید ، ممکن است از یک " برند مجدد " بهره مند شوید. قبل از اینکه تمام کار های سختی را که برای برند فعلی خود انجام داده اید کنار بگذارید ، مهم است که مخاطبان هدف و مشتریان وفادار خود را در ذهن داشته باشید.

از وسوسه «شروع از صفر» بپرهیزید ، مگر اینکه کاملاً مورد نیاز باشد. یک نام تجاری جدید می تواند به طور چشمگیری سلامت کسب و کار شما را بهبود بخشد، اما شما می خواهید در این فرآیند از ایجاد حساسیت برای مشتریان فعلی خودداری کنید.

در اینجا چند مرحله برای شکل دادن به درک عمومی برای بهتر انجام می شود :

  • مشخص کنید که مشتریان و مخاطبان هدف شما چه چیزی را در کسب و کار شما بیشتر دوست دارند. چه چیزی مال شما را متمایز می کند ؟ نقاط قوت شما چیست ؟
  • یک پیام برند و قول برند ایجاد کنید که هدف کسب و کار شما برای انجام دادن به مشتریانش را بیان می کند که در چه چیزی بهترین هستید. Geico قول داده است که در عرض 15 دقیقه 15٪ از شما صرفه جویی خواهد کرد. این وعده برند آن است. ماریوت وعده لوکس آرام را می دهد. به مشتریان خود چه قولی می دهید ؟ در اینجا فهرست کردن 3 تا 6 ویژگی برند که می‌خواهید در آنها کاملاً برتر باشید می‌تواند مفید باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که عناصر بصری شما با هویت بصری مورد نظر و برند شما مطابقت دارند. اگر نویدبخش نوآوری هستید، از تصاویر خاکستری و خسته کننده استفاده نکنید. رنگ ها و طراحی نقش مهمی در ایجاد تصویر برند قوی دارند.
  • استاندارد هایی را برای لباس و رفتار کارکنان ایجاد کنید که از قول برند شما پشتیبانی می کند. مطمئن شوید که آنها می دانند برند شما چیست و می توانند از آن حمایت کنند.
  • تصاویر خود را در هر ابزار بازاریابی که استفاده می‌کنید، از تبلیغات گرفته تا تابلوهای تبلیغاتی، نمایش‌های فروشگاه، پست‌ها و کیسه‌های خرید، اعمال کنید. این به مشتریان فعلی و مشتریان جدید کمک می کند پیام برند ثابتی داشته باشند.

برندسازی فرآیندی پیچیده است ، عمدتاً به این دلیل که موفقیت یا شکست آن با واکنش مشتریان شما به معامله با شما تعیین می شود. شما همیشه آن را به درستی دریافت نخواهید کرد ، اما هزینه های سرمایه گذاری نکردن در برندسازی شما ، عواقب منفی دیده شدن به عنوان یک نام تجاری غیرقابل اعتماد یا قابل اعتماد را سنگین می کند.

در پایان توجه داشته باشید که برای درمد دلاری از طریق برندسازی ، نیاز است یک مشاور حرفه ای در کنار خود داشته باشید تا شما را در این امر راهنمایی کند. مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس حوزه برندینگ ، برندسازی و فرانچایز می تواند در زمینه درآمد دلاری از طریق برندسازی ، همراه شما باشد. جهت ارتباط با مجموعه میتوانید با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #درآمد دلاری با برندسازی