Loading...

کارآفرینی در متاورس| پولسازی در فضای سه بعدی

کارآفرینی در متاورس| پولسازی در فضای سه بعدی
سه شنبه 25 بهمن 1401 مهدی رمضانی مقدم 302 0 متاورس دنیای دیجیتالی به هم پیوسته و دارای قابلیت واقعیت مجازی است که از طریق اینترنت و فناوری ابری ادامه می یابد. به آن مانند اینترنت فکر کنید!

در سال‌های اخیر ، احتمالاً در مورد اصطلاح کارآفرینی در متاورس ، همراه با مجموعه‌ای از توصیف‌های نادرست مانند « این اینترنت 3 بعدی خواهد بود » یا « تجارت الکترونیک را متحول خواهد کرد » شنیده‌اید. بنابراین، متاورس چیست ؟ معنی آن چیست و چرا اینقدر مهم است ؟ به طور خاص ، چرا برای مشاغل کوچک و کارآفرینان مهم است ؟ برای پاسخ به این سوالات و موارد دیگر به ادامه مطلب بپردازید تا بردانید منظور از کارآفرینی در ماورس چیست ؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه متاورس میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

 کارآفرینی در متاورس

متاورس چیست ؟

متاورس دنیای دیجیتالی به هم پیوسته و دارای قابلیت واقعیت مجازی است که از طریق اینترنت و فناوری ابری ادامه می یابد. به آن مانند اینترنت فکر کنید.

وقتی یک حساب کاربری در Google  ایجاد می‌کنید ، می‌توانید آن حساب Google را با خود به بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر مانند YouTube ، Facebook و Instagram ببرید. به طور مشابه ، می توانید یک آواتار در متاورس بسازید که می توانید هنگام بازدید از دامنه ها ، پلتفرم ها یا جهان های مختلف متصل به شبکه متاورس ، آن را با خود بیاورید.

شما می توانید به عنوان مثال :

  • یک آواتار متاورس برای اهداف کاری ایجاد کنید.
  • آن آواتار متاورس را به جلسه ای در محل کار ببرید که کاملا دیجیتالی برگزار می شود تا مردم در سراسر جهان بتوانند با هم همکاری کنند.
  • آن آواتار متاورس را به یک بازی ببرید که در آن با دوستان خود بازی می کنید.
  • آن آواتار متاورس را به یک فروشگاه دیجیتال ببرید تا اقلام دیجیتالی برای آواتار خود بخرید ، مانند لباس های نو و ... .

از بسیاری جهات ، کارآفرینی در متاورس ذاتاً به وب 3.0 مرتبط است : « تکرار » و یا نسخه بعدی اینترنت می باشد. به این دلیل که وب 3.0 بیشتر بر تداوم هویت کاربر در دامنه ‌ها و وب‌سایت‌های مختلف تمرکز می‌کند و از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیشتری استفاده می‌کند که مرز بین دنیای آنلاین و دنیای واقعی را بیشتر محو می‌کند.

مردم اغلب اصطلاحات Web 3.0 و متاورس را اشتباه می گیرند. با این حال ، آنها اساسا متفاوت هستند. بسیاری از پلتفرم‌های متاورس اکنون با فناوری‌های وب 3.0 قابل دسترسی هستند و امور مالی غیرمتمرکز ( DeFi ) را به شکل ارزهای دیجیتال و NFT در اقتصاد خود ادغام می‌کنند. وب 3.0 مبتنی بر ایده کنترل و مالکیت غیر متمرکز بر اینترنت است.ولی متاورس مربوط به مالکیت فناوری نیست ، بلکه در عوض ایجاد یک واقعیت دیجیتالی مشترک است.

متاورس به شکل امروزی تا حدی تئوری و تا حدی قابل دسترسی است و برای مثال می‌توانید یک هدست واقعیت مجازی بخرید ، یک آواتار بسازید و به دنیای واقعیت مجازی بپرید. با این حال ، متاورس هنوز به طور کامل به هم متصل نشده است و پلتفرم ها یا حوزه های مختلف آن هنوز تا حد زیادی منزوی هستند. با این حال ، متاورس به خوبی در راه دستیابی به پتانسیل نهایی خود است. و به نوعی می توان گفت آمادگی کارآفرینی در متورس را ایجاد می کند.

کارآفرینی متاورس چگونه کار می کند ؟

متاورس با تلفیق فناوری سخت افزاری جدید ، مانند هدست های VR کاملاً همه جانبه که به اندازه کافی ارزان هستند تا به طور تجاری در دسترس افراد عادی قرار گیرند ، و فناوری ابری و سرورهای پیشرفته کار می کند.

به طور خلاصه ، متاورس مجموعه‌ای از جهان‌ ها یا حوزه‌ های دیجیتالی مرتبط است که افراد می‌توانند با استفاده از شناسه کاربری یکسان به آن دسترسی داشته باشند. از آنجایی که متاورس به فناوری واقعیت مجازی متکی است ، شناسه کاربری شما به یک آواتار دیجیتالی متصل است که 100٪ منحصر به فرد است.

کاربرد های بالقوه متاورس

اگرچه هنوز زود است ، متاورس کاربردهای بالقوه زیادی دارد که می توانید برخی از آنها را در دنیای واقعی مشاهده کنید.

کار از راه دور

برای شروع ، بسیاری ممکن است از کارآفرینی در متاورس برای کار از راه دور استفاده کنند. احتمالاً قبلاً در مورد مشاغلی شنیده اید که کارمندان خود را ملزم به حضور در جلسات مجازی با استفاده از آواتارهای سه بعدی در متاورس می کنند. یا شاید خودتان قبلاً در این جلسات شرکت کرده باشید. صرف نظر از این ، متاورس به کارمندان اجازه می دهد تا به گونه ای که در دنیای فیزیکی هستند ، همکاری کنند ، حتی اگر دفاتری در سراسر جهان داشته باشند. جلسات زوم بی‌درنگ در فضا های مجازی یا املاک و مستغلات شرکت‌ ها نزدیک‌ تر از همیشه هستند ، شبیه به محیط‌های موجود در فیلم ‌هایی هستند که بعضی اوقات می دیدیم. کارمندانی که فرصت کار از راه دور را دارند و همچنین مدیران آنها افزایش بهره وری و تعادل بین کار و زندگی را گزارش می دهند. این مزایا و سایر مزایا به ترسیم این تصویر کمک می‌ کند که چگونه فناوری ‌های متاورس می‌توانند کارایی و بهره ‌وری را برای صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان پیش ببرند. به همین دلیل موقعیت های خوبی در کارآفرینی در متورس ایجاد شده است.

بازی کردن

البته بسیاری از افراد در حال حاضر از فناوری متاورس برای انجام بازی ها استفاده می کنند. و بازی‌های واقعیت مجازی در حال حاضر در میان کسانی که توانایی خرید هدست‌ های واقعیت مجازی را دارند ، محبوب هستند. در حالی که گرافیک و کنترل‌ها هنوز در اولین نسخه‌های خود هستند ، اما این فناوری احتمالاً با گذشت زمان بهبود می‌یابد. و در نهایت ، بازی VR ممکن است به رایج ترین روش برای انجام بازی تبدیل شود. همچنین گیمرها می‌توانند از شرکت‌های فناوری متاورس انتظار داشته باشند که مرزهای بازی را بیشتر در قلمرو علمی تخیلی پیش ببرند ، که در این زمنیه شرکت هایی پیش قدم شده اند .

معاشرت و ارتباطات آنلاین

بعضی مردم احتمالاً از متاورس برای معاشرت آنلاین استفاده خواهند کرد. چراکه پاتوق‌ های دیجیتال ، مانند کافی ‌شاپ های متاورس یا کلوپ‌ های رقص ممکن است در پلتفرم ‌های خاص یا در دنیای مجازی خاصی ظاهر شوند. در آینده ، افراد ممکن است از متاورس برای قرار گذاشتن ، مصاحبه با نامزدهای شغلی یا معاشرت با دوستان خود بدون ترک آسایش و امنیت خانه خود استفاده کنند.

خرید آنلاین

متاورس تقریباً به طور قطع در خرید آنلاین اقلام واقعی و دیجیتال استفاده خواهد شد. در حال حاضر فروشگاه‌های متاورس وجود دارد که می‌توانید با آواتار خود از آنها دیدن کنید تا اقلام دیجیتالی برای شخصیت خود خریداری کنید ، مانند لباس یا لوازم جانبی. اما تصور کنید قبل از اینکه شخصاً به آنجا بروید ، به یک نمایندگی خودرو متاورس مراجعه کنید تا نسخه گرافیکی واقعی خودرویی را که می‌خواهید خریداری کنید ، ببینید. این احتمالی است که در ماورس ورژن جدید ممکن است به نتیجه برسد. به عنوان یک نکته جانبی ، متاورس ممکن است به استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیاز داشته باشد. و به همین دلیل است که سرمایه گذاری و کارآفرینی در متاورس می تواند آینده درخشانی داشته باشد.

جایگزینی زندگی واقعی

در دراز مدت ، متاورس ممکن است به جایگزینی جنبه های زندگی واقعی ادامه دهد. اینکه این خوب است یا نه بستگی به فلسفه شما و نحوه نگاه شما به فناوری و اینترنت دارد. به طور کلی ، هیچ محدودیت مطلقی برای آنچه متاورس می‌تواند انجام دهد و آنچه ممکن است به افراد اجازه دهد به آن دست یابند وجود ندارد. و علاوه بر موضوعات بالا کار های روزمره مثل باشگاه رفتن و یا ورزش را نیز می توانید در این فضا انجام دهید.

کارآفرینی در متاورس

آیا کارآفرینی در متاورس محبوب تر از حال حاضر می شود ؟

بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا متاورس اکنون محبوب  است و آیا در آینده محبوب ‌تر خواهد شد وجود دارد. که طبق تحقیقات ما ، متاورس در حال حاضر در پایین ترین سطح محبوبیت خود در مقایسه با آنچه که احتمالاً در آینده به آن خواهد رسید ، قرار دارد. به عبارت دیگر ، کارآفرینی در متاورس ، به ویژه از آنجایی که به بخشی ضروری از بسیاری از محیط‌های کاری تبدیل می‌شود ، ممکن است تنها بخشی جدایی ناپذیر تر و منظم ‌تر از زندگی روزمره شود. این لزوماً به این معنا نیست که متاورس دقیقاً به همان شکلی خواهد بود که مارک زاکربرگ ، مایکروسافت ، اپل و دیگران پیش‌بینی می‌کنند البته. با این حال ، به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است که متاورس و وب 3.0 هر دو با گذشت زمان و با فراگیر شدن پذیرش محبوب تر شوند.

در نهایت ، متاورس تکرار بعدی فناوری دیجیتال است که با سخت ‌افزار واقعیت مجازی یا واقعیت مجازی با پلت‌فرم‌های نرم ‌افزاری پیشرفته و مبتنی بر فضای ابری ارتباط ویژه ای برقرار می‌کند.و در تئوری ، کارآفرینی در متاورس پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه کار ، برقراری ارتباط و بازی های بشری را دارد. اما باید ببینیم که آیا متاورس به همان اندازه موفق خواهد بود که طرفدارانی مانند مارک زاکربرگ امیدوار هستند یا خیر.

در رابطه با کارآفرینی در متاورس می توانید از آقای مهدی رمضانی مقدم مشاور و مدرس حوزه برندینگ ، برندسازی و فرانچایز در زمینه مشاوره کمک گرفته تا از همان ابتدا به درست ترین روش ممکن وارد فضای کاری متاورس شوید و یا کسب و کار خودتان را به درستی در آن گسترش دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #کارآفرینی در متاورس