Loading...

مشاوره قرارداد های فرانچایز | ساخت برند برای کسب و کار

مشاوره قرارداد های فرانچایز | ساخت برند برای کسب و کار
شنبه 20 اسفند 1401 فاضله رمضانی مقدم 179 0 برند فقط یک نام و لوگوی قابل تشخیص نیست که شما را در یک بازار شلوغ متمایز کند، مردم نیز برندهای شخصی دارند. هر کدام از ما یک نام ، یک چهره ، یک سبک و یک روش ارتباطی داریم و با این ویژگی ها ، تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف می گذاریم

  قسمت اول

ساختن برندی از پایه که برجسته باشد کار ساده ای نیست. این باید چه شکلی باشد ؟ چه احساسی باید در مردم ایجاد کند ؟ آیا با مخاطب هدف من طنین انداز خواهد شد ؟ اینها سؤالاتی هستند که به ناچار وقتی به این فکر می کنید که چگونه نقطه ها را بین آنچه می فروشید و چه کسی می خواهید به آنها برسید ، به هم وصل کنید. چه چیزی جز یک ایده کسب و کار نداشته باشید یا بخواهید طراحی برند موجود خود را تغییر دهید، در اینجا چیزی است که باید در مورد ایجاد هویت برند قوی برای کسب و کار خود بدانید.مهدی رمضانی مقدم ، یکی از برجسته ترین مشاوران این صنعت آماده ارائه مشاوره به شما برای رشد کسب و کارتان می باشد. جهت ارتباط با مجموعه با شماره تلفن 09365857004 تماس بگیرید.

برند چیست ؟

برند فقط یک نام و لوگوی قابل تشخیص نیست که شما را در یک بازار شلوغ متمایز کند. وقتی به آن فکر می کنید ، مردم نیز برندهای شخصی دارند. هر کدام از ما یک نام ، یک چهره ، یک سبک و یک روش ارتباطی داریم و با این ویژگی ها ، تأثیرات متفاوتی بر افراد مختلف می گذاریم. به همین ترتیب ، کسب ‌و کار ها دارای نام‌ ها ، محصولات، آرم‌ ها ، رنگ ‌ها ، فونت‌ ها ، صدا ها و شهرت هستند که آن ‌ها را تشکیل می‌دهند و بر نحوه درک آنها تأثیر می‌گذارند.

شما نمی توانید به طور موثر به نحوه ایجاد یک نام تجاری بدون ثبات و حفظ آن ثبات بپردازید ، چراکه برند خود را به هر بخش از تجارت خود گسترش می دهید. بهترین راه برای ساختن یک برند با تعیین این که آن ثبات چگونه به نظر می رسد و احساسی که می خواهید آن را برانگیزد شروع می شود.

چگونه یک برند بسازیم ؟

ساختن یک برند جدید اساساً به هفت مرحله خلاصه می شود :

  • در مورد مخاطبان هدف و رقبای خود تحقیق کنید.
  • تمرکز و شخصیت خود را انتخاب کنید.
  • نام کسب و کار خود را انتخاب کنید
  • شعار خود را بنویسید
  • ظاهر برند خود را انتخاب کنید ( رنگ ها و فونت )
  • لوگوی برند خود را طراحی کنید.
  • نام تجاری خود را در سراسر تجارت خود اعمال کنید.

در حالی که ممکن است هنگام چرخش یا ایجاد نام تجاری خود ، برخی از مراحل را مجدداً مرور کنید ، مهم است که هنگام شکل دادن به هویت برند خود ، هر جنبه را در نظر بگیرید.

بیایید با بسترسازی برای اطلاع از نحوه ایجاد برند تجاری خود شروع کنیم.

در مورد مخاطبان هدف و رقبای خود تحقیق کنید

قبل از شروع تصمیم گیری در مورد نحوه ایجاد یک برند تجاری ، باید بازار فعلی را بدانید ، یعنی مشتریان بالقوه و رقبای فعلی شما چه کسانی هستند.

خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد :

  • دسته بندی محصول یا خدمات خود را در گوگل جستجو کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم را تجزیه و تحلیل کنید.
  • ساب ‌ردیت‌ هایی را که به مشتریان شما مربوط می ‌شود ، بررسی کنید و مکالمات و توصیه‌ های محصول آنها را استراق سمع کنید.
  • با افرادی که بخشی از بازار هدف شما هستند صحبت کنید و از آنها بپرسید که از چه برند هایی در فضای شما خرید می کنند.
  • به اکانت‌ ها یا صفحات مربوط به رسانه ‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما دنبال می ‌کنند و از آنها استقبال می‌کنند ، نگاه کنید.
  • به خرید آنلاین یا آفلاین بروید و احساس کنید که مشتریان شما چگونه محصولات را مرور می کنند و می خرند.

مهم است که قبل از حرکت رو به جلو روی این موضوع نظارت داشته باشید ، زیرا نشان می دهد که برند شما باید روی چه چیزی تمرکز کند و چگونه می تواند خود را جدا از رقبا قرار دهد.

تمرکز و شخصیت خود را انتخاب کنید

شما نمی توانید برند خود را طوری تثبیت کنید که همه چیز برای همه باشد ، به خصوص در ابتدا. مهم است که تمرکز خود را پیدا کنید و اجازه دهید که در حین ساختن آن ، همه بخش‌های دیگر برند شما را مطلع کنید.

در اینجا چند سوال و تمرینات نام تجاری وجود دارد تا شما را در مورد تمرکز و لحن برند خود فکر کنید.

بیانیه موقعیت یابی شما چیست ؟

بیانیه موقعیت یابی یک یا دو خط است که ادعای شما را در بازار به خطر می اندازد. این لزوماً چیزی نیست که در وب‌ سایت یا کارت ویزیت خود قرار می ‌دهید ، بلکه فقط به شما کمک می ‌کند به سؤالات درست در مورد نام تجاری خود پاسخ دهید و به ایجاد برچسب برند شما کمک می‌ کند. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما تنها چیزی است که در آن رقابت می کنید. آن را پیدا کنید ، وارد آن شوید و آن را به بخشی از پیام های برند خود تبدیل کنید. از طرف دیگر ، اگر شرکتی که می‌خواهید راه‌ اندازی کنید، دلیلی در هسته خود دارد ( به عنوان مثال ، اگر در حال راه‌ اندازی یک شرکت اجتماعی هستید ) ، می ‌توانید این را به‌ عنوان بیانیه مأموریتی نیز بنویسید که قول روشنی به مشتریان شما یا جهان می‌دهد. .

چه کلماتی را با نام تجاری خود تداعی می کنید ؟

یکی از راه‌ های نگاه کردن به نحوه ساخت برند خود این است که برند خود را به عنوان یک شخص تصور کنید. آنها چگونه خواهند بود ؟ مشتریان شما جذب چه شخصیتی می شوند؟ این به اطلاع رسانی صدای شما در رسانه های اجتماعی و لحن تمام خلاقیت های شما ، چه بصری و چه نوشتاری کمک می کند.

یک تمرین سرگرم کننده و مفید برای نحوه ایجاد یک برند جدید ، بیان سه تا پنج صفت است که نوع برندی را که ممکن است با مخاطبان شما طنین انداز شود ، توصیف می کند.

چه استعاره ها یا مفاهیمی برند شما را توصیف می کنند ؟

فکر کردن به هویت برند خود به عنوان یک استعاره ، یا تجسم آن ، می تواند به شما در شناسایی ویژگی های فردی که می خواهید داشته باشد کمک کند.

این می ‌تواند یک وسیله نقلیه ، یک حیوان ، یک سلبریتی ، یک تیم ورزشی ، هر چیزی باشد که به شرطی که شهرت برجسته ‌ای در ذهن شما داشته باشد که جوی را که می‌خواهید برندتان ایجاد کند، ایجاد کند. برای مثال ، اگر می‌ خواهید کارآفرینان هدف برند خود را ایجاد کنید ، ممکن است از راکون به عنوان نقطه شروع استفاده کنید : آن ‌ها بازمانده ‌هایی هستند که هر کاری برای پیشرفت انجام می‌دهند.

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

نام تجاری چیست ؟ بسته به نوع کسب ‌و کاری که می‌خواهید راه ‌اندازی کنید، می ‌توانید این موضوع را مطرح کنید که نام شما اهمیت کمی دارد یا اهمیت زیادی دارد. همانطور که قبلاً گفتیم ، یک برند بسیار بیشتر از یک نام است. شخصیت ، اقدامات و شهرت هویت برند شما واقعاً همان چیزی است که به این نام در بازار معنی می دهد.

اما به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک ، نام شرکت شما احتمالاً یکی از اولین تعهدات بزرگی است که باید انجام دهید. اگر تصمیم بگیرید این مسیر را طی کنید ، لوگوی برند ، دامنه، بازاریابی و ثبت علامت تجاری شما را تحت تأثیر قرار می ‌دهد ( علامت تجاری نام‌ های تجاری عمومی که به معنای واقعی کلمه آنچه را که می ‌فروشید توصیف می ‌کنند ، دشوارتر است )

 

در حالت ایده ‌آل ، نام فروشگاهی را می‌خواهید که تقلید از آن سخت باشد و حتی سخت ‌تر آن را با بازیکنان موجود در بازار اشتباه بگیرید. اگر قصد دارید خطوط تولیدی را که در آینده ارائه می دهید گسترش دهید ، به جای انتخاب نام تجاری بر اساس دسته بندی محصول خود ، نام تجاری خود را گسترده نگه دارید تا چرخش آن آسان تر باشد.

از آنجایی که نام تجاری شما بر دامنه/URL وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد ، قبل از تصمیم گیری در مورد نام دامنه برای برند خود ، حتماً در سایت ها تحقیق کنید تا ببینید چه دامنه ای در دسترس است.

همچنین ایده خوبی است که نام خود را توسط یک گروه متمرکز از افراد نزدیک اجرا کنید، اگر دلیل دیگری جز این نیست که مطمئن شوید معنای ناخواسته ای ندارد یا خیلی شبیه چیز دیگری است که ممکن است از قلم افتاده باشد.

در پایان این مقاله به شما پیشنهاد می کنیم که برای ایجاد برند تجاری خود ، حتما از مشاوران حرفه ای در این زمینه مشاوره بگیرید.  مهدی رمضانی مقدم ، یکی از برجسته ترین مشاوران این صنعت آماده ارائه مشاوره به شما برای رشد کسب و کارتان می باشد. جهت ارتباط با مجموعه با شماره تلفن 09365857004 تماس بگیرید.

عمومی #مشاوره قرارداد های فرانچایز