Loading...

تاثیر برندسازی در مشهور کردن کسب و کار | نفوذ به ذهن مشتری

 تاثیر برندسازی در مشهور کردن کسب و کار | نفوذ به ذهن مشتری
شنبه 13 اسفند 1401 مهدی رمضانی مقدم 177 0 برندسازی شامل ایده یا تصویر کلی شرکت شما است که با محصول شما مرتبط است. از دید مشتریان شما ، برندسازی حتی ممکن است در تعریف محصول شما نقش داشته باشد.

برندسازی کلید یک محصول موفق است. ممکن است مبهم و نسبتاً دلهره آور به نظر برسد ، اما یکی از آن مفاهیم بازاریابی است که باید درک کنید. نه تنها از نظر معنای برندسازی ، بلکه نحوه اعمال عناصر برندسازی خوب در شرکت خود. ممکن است محصول خود را به عنوان برند خود در نظر بگیرید ، اما از نظر بازاریابی ، آنها دو چیز متفاوت هستند. محصول شما همان چیزی است که می فروشید ، چه چیزی فیزیکی باشد و چه خدماتی. این احتمال وجود دارد که محصولات مشابه دیگری در بازار وجود داشته باشد. اما برند شما باید منحصر به فرد باشد.برندسازی یکی از مهمترین مقوله هایی است که کسب و کار ها با آن درگیر هستند و نیاز است بسیار روی آن کار شود. که در این زمینه می توانید از مجموعه مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس حوزه برندسازی ، برندینگ و فرانچایز ، مشاوره های لازم را دریافت کنید تا بتوانید به صورت اصولی و درست در این مسیر حرکت کنید. جهت کسب اطلاعات با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

 تاثیر برندسازی در مشهور کردن کسب و کار

برندسازی چیست ؟

برندسازی شامل ایده یا تصویر کلی شرکت شما است که با محصول شما مرتبط است. از دید مشتریان شما ، برندسازی حتی ممکن است در تعریف محصول شما نقش داشته باشد. نام ، طرح‌ ها ، لوگو و سایر ویژگی‌هایی که منحصر به شخصیت شرکت شما هستند ، همگی بخشی از برند شما هستند. آنها روی محصول شما و اطراف آن ظاهر می شوند و آن را از سایر محصولات مشابه در بازار متمایز می کنند.

یک برند به خوبی توسعه یافته ، نشانه های احساسی را در مخاطبان شما ایجاد می کند که باعث می شود آنها از برند شما بر دیگران ترجیح دهند. مخاطبان مختلف چیز های متفاوتی می خواهند ، و متوجه خواهید شد که برندهای متعددی که تقریباً چیزهای مشابهی را می فروشند ، راهی برای متمایز کردن جایگاه خود پیدا کرده اند تا افراد خاصی را برای خرید محصولاتشان به جای برندهای رقیب جذب کنند.

چگونه برند خود را ایجاد کنیم ؟

در کسب و کار خود ، یک نام تجاری بیشتر تحت تأثیر نحوه درک مخاطبان از آن است تا اینکه افرادی که خود برند را تشکیل می دهند، آن را باور دارند. خیلی خوب است که فکر کنید برند شما علمی ترین و مبتنی بر واقعیت در بازار است. اما اگر مصرف کنندگان برند شما را غیر معتبر می دانند و نسبت به رقبای شما اطلاعات واقعی کمتری دارند ، ممکن است زمان آن رسیده که موقعیت شما را در نظر بگیرید. به همین دلیل است که تحقیقات برند ، که شامل پرسیدن از مخاطبان موجود و بالقوه است که چگونه برند شما را درک می کنند، نقش کلیدی در توسعه برند ایفا می کند. احتمالاً خودتان متوجه شده اید که چگونه برخی از برندها بسته به برداشت عمومی از تصویر آنها، رونق یا محو می شوند. این همان چیزی است که در مورد افراد مشهور یا برنامه های تلویزیونی اتفاق می افتد: به محض اینکه احساس نسبت به شما و برند شما تغییر کند، محبوبیت شما می تواند در یک لحظه افزایش یا کاهش یابد. به همین دلیل ، مهم است که شفاف ، سازگار و انعکاسی باشید.

مردم چه ارتباطی با برند شما ایجاد می کنند ؟ آیا آن‌ها همان تداعی ‌هایی هستند که از آن‌ها راضی هستید ، یا ترجیح می‌دهید که برند شما به شکلی متفاوت درک شود ؟ اگر از برداشت فعلی خود راضی نیستید ، چرا اینطور است ؟ اگر به این دلیل است که برند شما را به درستی منعکس نمی کند ، برای تغییر آن چه کاری می توانید انجام دهید ؟ اینها تنها برخی از عواملی هستند که باید هنگام شروع توسعه برند خود در نظر بگیرید.

عناصر خارجی مانند بررسی ها و نظرات و توصیه های شفاهی خارج از کنترل شما هستند. آنها می توانند مثبت یا منفی باشند ، اما بر درک برند شما تأثیر خواهند گذاشت. به همین دلیل بسیار مهم است که درک کامل و جامعی از برندسازی عمدی خود داشته باشید که به طوری که بتوانید به طور فعال پیام هایی را که می خواهید مخاطبان با شما مرتبط کنند تبلیغ کنید.

تعریف محصول شما

اگر یک برند را بتوان با تداعی ها و ادراکات تعریف کرد ، آنگاه محصول را می توان به عنوان خروجی خاص آن برند تعریف کرد. محصول ، و همچنین خود شرکت ، از تداعی ‌هایی که برند ایجاد می‌کند ، سود می ‌برد و به کسب ‌و کار یا محصول کمک می‌کند تا هم قابل اعتماد و هم متمایز شود.

بازاریابی ، فرهنگ شرکت ، تبلیغات و طراحی شما می تواند بر عملکرد برند شما تأثیر بگذارد. و همه آنها می توانند بر عملکرد محصول شما در بازار نیز تأثیر بگذارند. بنابراین استفاده از نام تجاری خود برای تعریف محصول خود ، به عنوان مثال استفاده از فونت ها ، رنگ ها و شعار هایی که آن را از سایر برندهای موجود در بازار متمایز می کند ، می تواند عملکرد آن را افزایش دهد و حتی مصرف کنندگان را وادار به پرداخت بیشتر برای آن نسبت به سایر مارک های غیر تجاری کند. به عنوان حق بیمه تلقی می شود.

چهار چیز که هر برند خوب به آن نیاز دارد

برندسازی یک حوزه وسیع و اغلب مبهم از بازاریابی است ، و وقتی می‌خواهید با شخصیت ، پیام‌رسانی ، طراحی و هر چیز دیگری که زیر چتر برندسازی قرار می‌گیرد مقابله کنید ، به راحتی می‌توانید غرق شوید. بنابراین برای کمک به ساده‌ سازی این کار بزرگ ، ما بر روی چهار عنصر کلیدی تمرکز می‌کنیم که استراتژی برندسازی شما را آغاز می‌کنند.

  • آیا برند خود را درک می کنید

در بخش " چگونه برند خود را ایجاد کنیم " ، هیچ مرحله بعدی در ماموریت برندسازی شما وجود ندارد ، اگر شما و هر کسی که برای کسب و کار شما کار می کند، دقیقاً متوجه نباشید که نام تجاری شما چیست و چیست. چه در حال راه ‌اندازی یک نام تجاری ، ارزیابی مجدد یک نام تجاری موجود ، یا تغییر موقعیت برند خود برای هدف قرار دادن جایگاه متفاوتی باشید ، درک اینکه چه کسی هستید و چگونه با نیازهای مخاطبان شما مطابقت دارد ، حیاتی است. هنگامی که نام تجاری شما وجود دارد ، بلافاصله به چهره محصول شما تبدیل می شود و مصرف کنندگان شروع به ایجاد ارتباط خود با آن می کنند. بنابراین باید در محصولات، تبلیغات و همه ارتباطات شما یکسان باشد.

  • چشم انداز شما چیست ؟

چشم انداز برند شما فقط به پیشنهاد شما و نحوه نگاه شما به جهان مربوط نمی شود . اما این موضوع همچنین به آینده برند شما و اینکه چگونه در بلندمدت در زندگی مردم جا می‌گیرید نیز مربوط می‌شود. این می ‌تواند به سادگی سازگاری با نیازهای جدید و بی‌سابقه باشد ، یا می‌تواند در مورد رسیدگی به مسائل عملی برای ارائه محصول شما به روشی کاملاً جدید باشد. چشم انداز شما برای آینده هر چه که باشد ، باید هدف نهایی را مشخص کنید تا بتوانید سیستم هایی را راه اندازی کنید تا به شما در دستیابی به آن کمک کند.

  • چه ارزش هایی را ارائه می کنید ؟

ایجاد مجموعه ای از ارزش ها که کاملاً منحصر به برند شما باشد می تواند چالش برانگیز باشد. یک نظرسنجی توسط نشان داد که اکثر مشاغل دارای ده ارزش مشابه هستند: کیفیت ، باز بودن ، نوآوری ، مسئولیت فردی ، انصاف ، احترام به مشتری ، توانمندسازی ، اشتیاق ، انعطاف پذیری ، کار گروهی و غرور. و وقتی این ارزش‌ های نسبتاً واضح را در نظر می‌گیریم ، فکر کردن به مارک ‌هایی که به خوبی آن‌ها را تجسم می‌دهند ، و مارک ‌هایی که وقتی سعی می ‌کنند این پیام‌ ها را منتشر کنند ، ناصادق به نظر می‌رسند ، سخت نیست. به همین دلیل است که ارتباط ارزش های برند شما در واقع مهم تر از خود ارزش ها است. به عنوان مثال ، اگر پایداری یکی از ارزش ‌های اصلی شماست ، روش‌هایی که به‌طور صریح و ضمنی آن را به مخاطبان خود انتقال می‌دهید ، بر دیدگاه آن‌ها از برند شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین ، اگر شما یک برند پوشاک هستید که پیام‌ های پایداری را دنبال می‌کند و معلوم شد زنجیره تامین شما چندان اخلاقی نیست ، ارزش برند شما به اندازه یک شرکت نفتی چند میلیارد دلاری که ادعای ارزش‌های پایداری دارد ، ناصادقانه به نظر می‌رسد.

  • شخصیت شما چگونه است ؟

شخصیت برند شما به لحن ، طراحی و زبانی که برای ارائه برندتان به صورت خارجی و داخلی استفاده می‌کنید ، برمی‌گردد. می تواند متخصص و حرفه ای ، بازیگوش و شوخ طبع ، یا آرام و دوستانه باشد. به این فکر کنید که چگونه شخصیت شما می تواند برای انواع افرادی که مخاطب هدف شما را تشکیل می دهند جذاب باشد. تقریباً باید مانند شخص دیگری باشد که آنها بتوانند در زندگی واقعی با او ارتباط برقرار کنند. نیازی نیست که منعکس کننده شخصیت های درون کسب و کار شما باشد، اما استخدام کارمندان متناسب با شخصیت شما کمک می کند تا بر تمام ارتباطات بیرونی شما به روشی طبیعی تر تأثیر بگذارد.

 تاثیر برندسازی در مشهور کردن کسب و کار

در پایان باید خدمتتان عرض کنیم که برندسازی یکی از مهمترین مقوله هایی است که کسب و کار ها با آن درگیر هستند و نیاز است بسیار روی آن کار شود. که در این زمینه می توانید از مجموعه مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس حوزه برندسازی ، برندینگ و فرانچایز ، مشاوره های لازم را دریافت کنید تا بتوانید به صورت اصولی و درست در این مسیر حرکت کنید. جهت کسب اطلاعات با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی # تاثیر برندسازی در مشهور کردن کسب و کار