Loading...

تاثیر متاورس در کسب و کار های ایرانی | مشاغل در متاورس

تاثیر متاورس در کسب و کار های ایرانی | مشاغل در متاورس
دوشنبه 08 اسفند 1401 مهدی رمضانی مقدم 273 0 متاورس ترکیبی از دنیا های سه بعدی است که از طریق مرورگر ، اپلیکیشن موبایل یا هدست قابل دسترسی است که به افراد اجازه می دهد تا تعاملات و تجربیات بی درنگ در فواصل دور داشته باشند

متاورس به عنوان یک پلتفرم محاسباتی فضایی تعریف شده است که تجربیات دیجیتالی را به عنوان جایگزین یا شبیه به دنیای واقعی ، همراه با جنبه ‌های تمدنی کلیدی مانند تعاملات اجتماعی ، ارز ، تجارت ، اقتصاد و مالکیت دارایی ارائه می‌کند . که بر بستری از بلاک چین بنا شده است. مقایسه متاورس با اینترنت در دهه‌های 1970 و 1980 مناسب است. حدس و گمان در مورد اینکه چگونه به نظر می رسد و مردم چگونه از آن استفاده می کنند به عنوان پایه و اساس شکل ارتباطی جدید ایجاد شد. اگرچه به طور گسترده ای مورد بحث قرار گرفت ، اما تعداد کمی از مردم معنی آن یا نحوه عملکرد آن را درک کردند.

در نگاهی به گذشته ، همه چیز دقیقاً آنطور که برخی امیدوار بودند پیش نرفت. وقت آن است که این اصطلاح مبهم و پیچیده را تعریف کنیم ، زیرا پیش ‌بینی می‌شود که متاورس تا سال 2024 به یک بازار 800 میلیارد دلاری تبدیل شود. غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک ، مایکروسافت ، اپل و گوگل سرمایه‌ گذاری زیادی برای تحقق آن دارند. که این موضوع تاثیر متاورس در کسب و کار های ایرانی را نیز نشان می دهد. چراکه از همین الان متاورس وارد ایران شده است و در حال پیشرفت می باشد. و تا چندین سال دیگر این بستر به عمومیت مناسبی می رسد.

تاثیر متاورس در کسب و کار های ایرانی

متاورس ترکیبی از دنیا های سه بعدی است که از طریق مرورگر ، اپلیکیشن موبایل یا هدست قابل دسترسی است. این به افراد اجازه می دهد تا تعاملات و تجربیات بی درنگ در فواصل دور داشته باشند. اکوسیستم گسترده ای از برنامه های کاربردی آنلاین نتیجه آن خواهد بود.

میتوانید برای گرفتن مشاوره در زمینه متاورس و راه اندازی کسب و کار و یا سرمایه گذاری ، از مهدی رمضانی مقدم با شماره تلفن 09365857004 تماس بگیرید.

متاورس در حال حاضر در دنیای دیجیتال به دلیل پتانسیل و اهداف به ظاهر بی پایانش ، محبوبیت زیادی دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به سمت متاورس جذب می شوند ، چراکه در عصر اکتشافات تکنولوژیکی و دیجیتالی قرار دارد. این محیطی است که در آن دنیای فیزیکی و دیجیتالی می توانند در کنار هم زندگی کنند و به طور قابل توجهی بر حوزه های اساسی زندگی روزمره تأثیر بگذارند.

در اصل ، این جهانی از جوامع مجازی بی حد و حصر است که در آن افراد می‌توانند با استفاده از هدست ‌های واقعیت مجازی ، عینک‌های واقعیت افزوده ، برنامه‌ های گوشی‌ های هوشمند و سایر فناوری‌ها ، معاشرت ، همکاری و سرگرمی داشته باشند. همچنین شامل جنبه های دیگری از زندگی آنلاین مانند رسانه های اجتماعی و خرید می شود. همانطور که سناریوهای برنامه به بلوغ می رسند ، متاورس نیز به یک سیستم فوق العاده بزرگ ، بسیار باز و بهینه سازی پویا تبدیل می شود. برای ایجاد سیستمی که بتواند سناریوهای مختلف اپلیکیشن واقعیت مجازی را پشتیبانی کند ، سازندگان حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

آشنایی با هفت لایه متاورس و تاثیر آن در کسب و کار های ایرانی

تجربه :

محدودیت ‌های فیزیکالیت حذف خواهند شد زیرا فضای فیزیکی در دنیای دیجیتال غیر مادی می‌شود. متاورس طیف وسیعی از تجربیات را در اختیار مردم قرار می دهد که در حال حاضر نمی توانیم از آنها لذت ببریم.

کشف :

از طریق فروشگاه‌های اپلیکیشن ، موتورهای جستجو و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها ، مشتریان می‌توانند به لطف این لایه با پلتفرم‌های جدید آشنا شوند. یافتن فناوری و جوامع جدید به این مرحله حیاتی نیاز دارد.

اقتصاد خالق :

برای تولید دارایی ها یا تجربیات دیجیتال ، توسعه دهندگان از ابزار ها و برنامه های طراحی مختلف استفاده می کنند. پلتفرم‌های متعددی در طول زمان روش‌های خلاقانه ‌تری را توسعه می‌دهند ، به عنوان مثال ، ابزارهای کشیدن و رها کردن.

محاسبات فضایی :

واقعیت ترکیبی ( MR ) ، واقعیت مجازی ( VR ) و واقعیت افزوده ( AR ) را با هم ترکیب می کند. با گذشت زمان ، به یک دسته فناوری مهم تبدیل شده است که کاربران را قادر می‌سازد تا با محیط‌های سه‌بعدی برای تجارب بهتر تعامل کنند.

تمرکز زدایی :

هیچ مرجعی وجود نخواهد داشت که بر متاورس حکومت کند. اکوسیستم‌ های مقیاس‌ پذیر از صاحبان کسب ‌و کار در ارائه طیف گسترده‌ تری از اقلام دیجیتال تخصصی با گسترش متاورس ، که توسط فناوری بلاک چین فعال می‌شود ، حمایت خواهند کرد.

رابط انسانی :

لایه سخت افزاری متاورس باید شامل رابط انسانی باشد. هر دنیای مجازی می تواند بدن یک فرد را به عنوان یک آواتار سه بعدی و واقعی بپذیرد.

زیرساخت :

فناوری که ابزار های افراد را تقویت می کند ، آنها را به شبکه متصل می کند و محتوا را توزیع می کند بخشی از لایه زیرساخت است. با گذشت زمان ، شبکه های 5G به طور چشمگیری ظرفیت متاورس را افزایش خواهند داد.

نمونه هایی از پلتفرم های متاورس

برای درک معنای متاورس ، اجازه دهید به پلتفرم های پیشرو که این چشم انداز را زنده می کنند نگاه کنیم:

دکترالند : یک محیط اجتماعی مجازی مبتنی بر بلاک چین است. برای ساختن ، تجارت ، کسب درآمد و کشف دنیای مجازی استفاده می شود. این اساسا یک دفتر کل دیجیتال است که تراکنش های بیت کوین را در شبکه ای از رایانه ها به طور دائم ثبت می کند و به عنوان پایه ای برای جهان این محیط عمل می کند. فرصت های استثنایی هم برای مطالعه و هم برای لذت بردن از تجربیات مجازی فراهم می کند. از این فضا می توان برای برگزاری جلسات و تجارت در بازار های کالا های مجازی ، از جمله موارد دیگر، استفاده کرد. مانند زندگی واقعی ، تعامل با سایر اعضا ساده است.

سندباکس : این یک دنیای مجازی سه بعدی است که بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی می شود که در آن افراد می توانند با هم تعامل داشته باشند، چیز هایی بسازند و درآمد کسب کنند. دستگاه‌ های متعددی از جمله تلفن ‌های ویندوز و تلفن ‌های هوشمند توسط سندباکس پشتیبانی می‌شوند. با تجربیات جدید مجازی ، شانس پول درآوردن را برای افراد فراهم می کند. اگرچه استفاده از آن ارزان نیست. برای ایجاد این امکان ، سندباکس کوین SAND خود را بر اساس اتریوم توسعه داده است. می توان هزینه های گاز در شبکه اتریوم را با توکن های SAND پرداخت کرد.

تاثیر متاورس در کسب و کار های ایرانی

ویژگی های متاورس

ادغام آواتارها :

ایجاد آواتار های دیجیتالی از خود به عنوان راهی برای بیان احساسات و عواطف به صورت منحصر به فرد یکی از مفاهیم اصلی متاورس است. هر فرد هویت دیجیتالی خود را دارد که می تواند ثابت یا متحرک باشد و برای او متمایز باشد. آواتارهای دیجیتال روشی منحصر به فرد برای بیان خود هستند ، زیرا علاوه بر بازتولید دقیق شکل واقعی شما ، ممکن است بازآفرینی افراد مشهور مورد علاقه شما یا چیزی کاملاً اصلی باشند.

مفهوم گیمیفیکیشن زمانی معرفی می‌شود که کاربران این شانس را داشته باشند که آواتارهای خود را تغییر دهند و تجربه‌ای جذاب‌تر و پویاتر ایجاد کنند. آواتار ها اغلب می توانند تغییر کنند و می توانند به نوعی شبیه همتایان واقعی کاربران خود باشند. آواتار ها گاهی اوقات می توانند برنامه های رایانه ای نیز باشند. با کمک صفحه کلید، جوی استیک، موس و دستگاه های تخصصی رابط انسان و کامپیوتر ، کاربران می توانند آواتارهای خود را کار کنند. آواتارهای واقعی تر ممکن است به بینندگان یا هر کسی که با آنها در تعامل است، تجربه فراگیرتری بدهد.

عملیات مبتنی بر بلاک چین :

بلاک چین به مصرف ‌کنندگان اجازه می‌دهد از دارایی‌ های مجازی خود محافظت کنند و به آن‌ها مدرک دیجیتالی مالکیت می‌دهد ، که آن را به یکی از اجزای حیاتی متاورس تبدیل می‌کند. متاورس در حال تجربه رشد در حجم داده ، ارزش ، و اهمیت امنیت و قابلیت اطمینان است. مهارت ها و فناوری بلاک چین برای اطمینان از اعتبار داده ها در متاورس ضروری است و هوش مصنوعی برای محافظت از تنوع و ثروت مواد آن به کار گرفته می شود.

با توجه به اشکالات متعدد ذخیره سازی متمرکز داده در سیستم هایی مانند سیستم های مدیریت پایگاه داده (DBMS) ، مفهوم متاورس بدون بلاک چین ناقص است. بدون نفوذ یک سازمان متمرکز ، متاورس مبتنی بر بلاک چین دسترسی به هر مکان دیجیتالی را امکان پذیر می کند.

استفاده از زمین مجازی :

تقاضا برای زمین مجازی در متاورس در حال افزایش است. در متاورس ، هر کسی می‌تواند زمین را برای ارزهای دیجیتال خریداری کند. زمین یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) ، یک طبقه دارایی بلاک چین است که نمی توان آن را با چیزهای دیگر مبادله کرد. اندازه به تعداد اصلی پیکسل ها در طرحی از املاک متاورس اشاره دارد.

می توان با ویترین های دیجیتال ، بازی های مجازی یا حتی سرگرمی در زمین مجازی تعامل داشت. اندازه و موقعیت آن تعیین کننده موارد استفاده برای زمین خواهد بود. به عنوان مثال، نقشه های نزدیک به یک خیابان واقعیت مجازی ممکن است به دلیل پتانسیل تبلیغات نمایشی ارزشمند باشند.

تجربه های همه جانبه (AR و VR) : شرکت‌کنندگان در متاورس می‌توانند با استفاده از فناوری‌های واقعیت ترکیبی و AR-VR ، تجربیات همه‌ جانبه ‌تری داشته باشند که واقعیت و دنیای مجازی را همگرا می‌کند. درک اینکه چرا متاورس هر روز بیشتر محبوب می‌شود ، ساده است چراکه این امر باعث می‌شود بازی‌ها ، کنسرت‌ها و نمایش‌ها ، و برخوردهای حرفه‌ای یا آموزشی معتبرتر به نظر برسند.

بلوک های اصلی پروژه های متاورس AR و VR هستند. سه جزء کلیدی برای عملکرد سیستم های واقعیت افزوده مورد نیاز است: اتصال محیط های واقعی و مجازی، تعامل در زمان واقعی، و ارائه دقیق اشیاء سه بعدی.

میتوانید برای گرفتن مشاوره در زمینه متاورس و راه اندازی کسب و کار و یا سرمایه گذاری ، از مهدی رمضانی مقدم با شماره تلفن 09365857004 تماس بگیرید.

عمومی #تاثیر متاورس در کسب و کار های ایرانی