Loading...

تاثیر پلتفرم در کسب و کار | ایجاد ارزش در کسب و کار

تاثیر پلتفرم در کسب و کار | ایجاد ارزش در کسب و کار
دوشنبه 15 اسفند 1401 فاضله رمضانی مقدم 197 0 یک پلتفرم صرفا یک وبسایت نیست،این یک مدل کسب و کار است که به شما امکان می دهد برای کاربران خود ارزش ایجاد کنید،برای کسب اطلاعات با شماره 09365857004 تماس بگیرید.

طی ده سال گذشته ، اقتصاد پلتفرم به موضوعی بسیار مورد توجه در جهان تبدیل شده است. از آن به عنوان نیرویی برای رشد اقتصادی و نوآوری ، کالا ها و خدمات کم ‌هزینه و فرصت‌ های شغلی با موانع کم یاد شده است. در همان زمان ، پلتفرم‌ ها به دلیل افزایش احتمالی تعداد کارگران در مشاغل نامطمئن مورد انتقاد قرار گرفته ‌اند. بنابراین، ذینفعان ، از جمله سیاستگذاران ، شرکای اجتماعی ، کارگران و پلتفرم‌ ها که به دنبال درک بهتر اقتصاد پلتفرم بوده‌ اند ، همانطور که بدنه رو به رشد کسب و کار پیرامون مسائل پلتفرم نشان می‌ دهد.

برای راه اندازی و یا سرمایه گذاری در زمینه پلتفرم ، از یک متخصص پلتفرم پرس و جو کنید. که در این زمینه می توانید ازمجموعه مهدی رمضانی مقدم کمک بگیرید تا بتوانید بهینه ترین و درست ترین قدم های خود را در این حوزه داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس بگیرید.

تاثیر پلتفرم در کسب و کار

پلتفرم های آنلاین این پتانسیل را دارند که اقتصاد و دنیای کار را به شدت تغییر دهند. در برخی از صنایع ، مانند حمل و نقل ، آنها قبلاً تأثیر مخربی بر شرکت ها و کارگران موجود داشته اند. با این وجود ، بحث ‌های آکادمیک در مورد اقتصاد پلتفرم به طور قابل توجهی توسط حداقل سه موضوع مرتبط با هم مختل شده است. امروزه ، برخی از بزرگ ‌ترین شرکت‌ های جهان ، کسب ‌و کار های پلتفرمی هستند که از آمازون گرفته تا اپل، گوگل تا فیسبوک.

پلتفرم ‌ها راه ‌های جدیدی را برای تعامل افراد و کسب ‌و کار ها ایجاد کرده ‌اند ، شبکه ‌ها از گره ‌های جداگانه ‌خود ارزشمند تر شده ‌اند ، و مصرف ‌کنندگان اکنون می‌ توانند به طیف وسیعی از محصولات و خدمات از یک منبع قابل اعتماد دسترسی داشته باشند. اما این برای کسب و کار شما چه معنایی دارد ؟ پیامد های اقتصاد پلتفرم برای شما و مشتریانتان چیست ؟ ویژگی های کلیدی پلتفرم های موفق چیست و چگونه می توانید خودتان آن را بسازید ؟ در این مقاله ، بررسی خواهیم کرد که چرا شرکت ‌ها یک مدل کسب ‌و کار پلتفرم می ‌سازند و چرا انجام این کار بسیار مهم است.

ما به برخی از بزرگ ‌ترین داستان ‌های موفقیت پلتفرم که از آمازون گرفته تا اپل ، گوگل تا فیس‌بوک ، نگاه می ‌کنیم و درباره کارهایی که آنها به درستی انجام داده ‌اند و پیامد های آن برای کاربران بحث خواهیم کرد.

ما همچنین به تأثیر پلتفرم ها بر تجارت ، فناوری و جامعه به طور کلی نگاه خواهیم کرد.

پلتفرم چیست ؟

یک پلتفرم صرفا یک وبسایت نیست. این یک مدل کسب و کار است که به شما امکان می دهد برای کاربران و سایر مشاغل خود ارزش ایجاد کنید. یک پلتفرم می تواند یک وب سایت باشد ، اما لزومی ندارد. همچنین می تواند یک برنامه یا حتی سخت افزار (مانند اکو آمازون) باشد. برخلاف وب‌سایت ‌های معمولی، پلتفرم‌ ها مدل ‌های کسب ‌و کار دیجیتالی هستند که افراد ، کسب‌ و کار ها و سازمان‌ ها را به منظور ایجاد ارزش به یکدیگر متصل می‌ کنند. آن ‌ها بین ارزش ‌آفرینان و استخراج‌ کنندگان ارزش ارتباط برقرار می‌ کنند و از طریق کمیسیون یا از طریق تبلیغات سود کسب می ‌کنند. این ارتباطات ممکن است فیزیکی باشند ، مانند برنامه اسنپ که مسافران را با رانندگان متصل می کند ، یا ممکن است مجازی باشند ، مانند اینستاگرام که دوستان را با یکدیگر و تبلیغ کنندگان مرتبط می کند. در مورد اینکه چه چیزی یک پلتفرم را از مدل کسب و کار دیجیتالی دیگر متمایز می کند ، دو ویژگی کلیدی وجود دارد:

  • پلتفرم ها باز یا بسته ( یا هر دو) هستند. نمونه هایی از پلتفرم های باز عبارت است از اسنپ .نمونه هایی از پلتفرم های بسته شامل آمازون و اپ استور اپل است. تفاوت بین آنها در این است که آیا اشخاص ثالث می توانند برنامه های خود را در بالای زیرساخت شرکت مادر توسعه دهند ( باز ) یا نه
  • پلتفرم ها می توانند ماهیت متمرکز یا غیر متمرکز داشته باشند. پلتفرم ‌های متمرکز مانند جستجوی گوگل از کاربران می‌ خواهند که از یک موتور جستجوی غالب برای یافتن آنچه آنلاین نیاز دارند استفاده کنند که این منطقی است زیرا Google داده ‌های بیشتری از هر ارائه ‌دهنده خدمات موتور جستجوی دیگری دارد. پلتفرم ‌های غیر متمرکز مانند اتریوم ، شرکت ‌ها را بدون منابع زیاد قادر می ‌سازند تا برنامه ‌های مقیاس ‌پذیر را با استفاده از فناوری بلاک چین بدون داشتن مسائل مربوط به حقوق دسترسی بسازند.

پلتفرم‌ها به ‌شدت از اثرات شبکه سود می ‌برند. هرچه تعداد افراد بیشتری از یک پلتفرم استفاده کنند، برای همه کسانی که از آن استفاده می کنند بهتر است.

 تاثیر پلتفرم در کسب و کار

مزایای مدل های کسب و کار پلتفرم چیست ؟

مزیت اصلی یک مدل کسب و کار پلتفرم این است که هزینه های تراکنش را برای همه طرف های درگیر کاهش می دهد. این را می توان از طریق قیمت های پایین تر و یا کیفیت بالاتر، در دسترس بودن بیشتر یا خدمات بهتر به مشتریان به دست آورد. به عنوان مثال ، اگر یک هتل زنجیره ای هستید و به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد به ازای هر مشتری هستید ، راه اندازی آژانس مسافرتی احتمالاً یکی از استراتژی های شما خواهد بود. به‌ عنوان مالک آژانس ، بابت هر رزروی که از طریق وب‌سایت یا برنامه ‌شما انجام می‌ شود ، به جای اینکه مجبور باشید مانند سایر صنایع ( به عنوان مثال ، بیمه ) کمیسیون‌ های شخص ثالث را بپردازید، کمیسیون دریافت خواهید کرد. با واسطه ‌های کمتر بین شما و مشتریانتان و در نتیجه هزینه ‌های تراکنش کمتر می شود و  می ‌توانید قیمت ‌های رقابتی ‌تری را به مشتریان ارائه دهید و در عین حال سود کافی برای ادامه کار را به دست آورید!

پلتفرم ها می توانند به شرکت ها کمک کنند تا مزیت رقابتی کسب کنند ، بنابراین ارزش آن را دارد که آنها را در چارچوب مدل کسب و کار خود در نظر بگیرید. مدل ‌های کسب ‌و کار پلتفرم همچنین به کسب ‌و کار ها اجازه می‌ دهند تا تجربه مشتری خود را با اتصال کاربران با علایق مشابه از طریق شبکه ‌های اجتماعی یا ارائه محصولاتی که به ‌طور خاص برای نیازهای آنها طراحی شده ‌اند، بهبود بخشند. که می توانید در این زمینه از آقای مهدی رمضانی مقدم کمک بگیرید چراکه ایشان مشاور چندین شرکت در حوزه پلتفرم می باشند و تجربیات خوبی در این زمینه دارند که می تواند شما را در این مسیر کمک کنند.

آیا برای اجرای چنین مدل کسب و کاری باید یک متخصص نرم افزار باشم ؟

برای اجرای یک مدل کسب و کار پلتفرم ، لازم نیست در نرم افزار یا سخت افزار متخصص باشید. اقتصاد پلتفرم فقط مربوط به نرم افزار نیست ، بلکه در مورد اتصال افراد به یکدیگر و ایجاد ارزش برای همه طرف های درگیر است. همه چیز در مورد محیط های غنی از داده ، گشودگی به نوآوری ، و عمل به عنوان توانمندساز ایده ها و کسب و کار دیگران است. در سطح فردی ، فن‌آوری ‌های زیادی وجود دارد که به شما در سفر تجاری پلتفرم خود کمک می ‌کنند. علاوه بر این ، در صورت نیاز می ‌توانید توسط تیم‌ های فنی در هنگام توسعه و استقرار پلتفرم خود پشتیبانی شوید. اساساً تنها شرط لازم برای هر کسی که می ‌خواهد سفر مدل تجاری پلتفرم را آغاز کند ، تمایل به توسعه راه ‌حل ‌های ارزشمند برای کاربران است.

آیا برای مدل پلتفرم کسب و کار فعلی من مناسب است ؟

چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب بودن کسب و کار شما برای پلتفرم ها در نظر بگیرید. ابتدا باید به اندازه پایگاه مشتری خود و چگونگی رشد آن در طول زمان نگاه کنید. پلتفرم ‌ها برای دوام داشتن به تعداد زیادی مشتری نیاز دارند ، بنابراین اگر فقط چند محصول یا خدمات را می ‌فروشید ، این مدل ممکن است برای شما کارایی نداشته باشد.

دوم ، در نظر بگیرید که می ‌خواهید چقدر کنترل روی قیمت‌ گذاری و کانال ‌های توزیع داشته باشید. بسیاری از کسب ‌و کار های پلتفرم در یک محیط بسیار رقابتی فعالیت می ‌کنند ، به این معنی که باید بتوانند به سرعت خود را با آن سازگار کنند.

سوم ، به این فکر کنید که چقدر برای مدیریت روابط شخص ثالث و شکایات مشتری نیاز است.از طرف دیگر، اگر این عوامل خیلی شما را نگران نمی کند و کسب و کار شما در حال حاضر موفق است، پلتفرم ها می توانند راهی عالی برای گسترش باشند.

 تاثیر پلتفرم در کسب و کار

در پایان پیشنهاد میکنیم که برای راه اندازی و یا سرمایه گذاری در زمینه پلتفرم ، از یک متخصص پلتفرم پرس و جو کنید! که در این زمینه می توانید ازمجموعه مهدی رمضانی مقدم کمک بگیرید تا بتوانید بهینه ترین و درست ترین قدم های خود را در این حوزه داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس بگیرید.

عمومی #تاثیر پلتفرم در کسب و کار