Loading...

برندسازی کسب و کار چیست ؟

برندسازی کسب و کار چیست ؟
چهارشنبه 12 بهمن 1401 مهدی رمضانی مقدم 172 0 نام تجاری دارایی نامشهودی است که به افراد کمک می کند یک شرکت خاص و محصولات آن را شناسایی کنند، برندسازی باعث رشد ویژه ای در کسب و کار میشود

 

اصطلاح برند به مفهوم تجاری و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند که شرکت ، محصول یا فرد خاصی را شناسایی کنند. برندها ناملموس هستند ، به این معنی که شما نمی توانید آنها را لمس کنید یا ببینید. به این ترتیب ، آنها به شکل دادن به برداشت مردم از شرکت ها، محصولات یا افراد کمک می کنند. برندها معمولاً  از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش زیادی برای شرکت یا فرد ایجاد می کنند و به آنها برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می دهند. به این ترتیب ، بسیاری از نهادها با به دست آوردن علائم تجاری به دنبال حمایت قانونی برای برندهای خود هستند.

همانطور که در بالا ذکر شده است ، یک نام تجاری دارایی نامشهودی است که به افراد کمک می کند یک شرکت خاص و محصولات آن را شناسایی کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که شرکت‌ها باید خود را از سایر کسب و کار هایی که محصولات مشابه در بازار ارائه می‌کنند، از جمله برندهای عمومی و مطرح ، متمایز کنند.

مردم اغلب لوگوها ، شعارها و یا سایر علائم قابل تشخیص متعلق به شرکت ها را با برندهایشان اشتباه می گیرند. در حالی که این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، آنها متمایز هستند. و جزو  اولین ابزارهای بازاریابی هستند که شرکت ها اغلب برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود از آنها استفاده می کنند. هنگامی که این ابزارها با هم استفاده می شوند ، یک هویت برند ایجاد می کنند. بازاریابی موفق می تواند به حفظ جلوه و مرکز برند یک شرکت در ذهن مردم کمک کند. این می تواند تفاوت بین فردی را که نام تجاری شما را نسبت به رقیب شما انتخاب می کند، بیان کند.

برندسازی یکی از با ارزش ترین و مهم ترین کارهای یک شرکت محسوب می شود. در واقع ، بسیاری از شرکت‌ها اغلب با نام تجاری‌شان مورد اشاره قرار می‌گیرند ، به این معنی که آنها اغلب جدایی ناپذیر هستند و یکی می‌شوند. به همین دلیل است که برای شرکت ها مهم است که از برندهای خود از نقطه نظر قانونی محافظت کنند. علائم تجاری ، مالکیت انحصاری برند و یا محصول را به همراه هر ابزار بازاریابی مرتبط مشخص می‌کنند. ثبت علائم تجاری مانع از استفاده دیگران از محصولات یا خدمات شما بدون کسب اجازه می شود.

آقای مهدی رمضانی مقدم مشاور و مدرس در حوزه برندسازی ، برندینگ و فرانچایز ، می توانند از ابتدای راه اندازی کسب و کارتان در کنار شما باشد و برندسازی کسب و کار شما را به بهترین شیوه انجام دهند. همچنین اگر قصد دارید در رابطه با مبحث برندسازی کسب و کار آموزش ببینید ، به شما پیشنهاد می کنیم که در دوره های مجموعه شرکت کنید.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09365857004 تماس حاصل فرمایید.

انواع برند

برند شرکتی :

برندسازی شرکتی راهی است برای شرکت‌ها برای بازاریابی خود به منظور برتری در مقابل رقبا. آنها یک سری تصمیمات مهم مانند قیمت گذاری ، ماموریت ، بازار هدف و ارزش ها را برای انجام این کار می گیرند.

برند شخصی ( پرسونال برند ) :

همانطور که در بالا ذکر شد ، برندسازی دیگر فقط مختص به شرکت ها نمی باشد. مردم از ابزارهایی مانند رسانه های اجتماعی برای ساختن شخصیت های خود استفاده می کنند و در نتیجه برند خود را تقویت می کنند. این شامل پست‌های منظم در رسانه‌های اجتماعی ، اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوها ، و برگزاری ملاقات و احوالپرسی است.

برند محصول :

این نوع برندینگ که به نام تجاری کالا نیز معروف است ، شامل بازاریابی یک محصول خاص است. برندسازی یک محصول مستلزم تحقیقات بازار و انتخاب بازار هدف مناسب است.

برند خدمات :

این نوع برندسازی برای خدمات اعمال می‌شود ، که اغلب نیاز به خلاقیت دارد ، زیرا در واقع نمی‌توانید خدمات را به صورت فیزیکی نشان دهید. که معمولا افراد با کمک پرسونال برندینگ خود در کنار برند خدماتی آن کسب و کار را رشد داده و بالا می آورند. و باعث برندسازی آن کسب و کار می شود.

برندسازی کسب و کار چیست ؟

برندسازی کسب و کار

هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد یک نام تجاری به عنوان تصویر عمومی آن باشد ، ابتدا باید هویت برند خود را مشخص کند یا اینکه چگونه می خواهد به آن نگاه شود. به عنوان مثال : لوگوی شرکت اغلب حاوی پیام ، شعار یا محصول یک شرکت است. هدف این است که برند را برای مصرف کننده به یاد ماندنی و جذاب کند.

یک برند موفق پیام یا احساسی را که شرکت می‌خواهد به آن منتقل کند را به دقت به تصویر می‌کشد. این منجر به آگاهی از برند و یا شناخت وجود برند و آنچه ارائه می دهد می شود. از سوی دیگر، نام تجاری ناکارآمد اغلب ناشی از عدم ارتباط است. و باعث خراب شدن برندسازی می شود.

اگر برندسازی به درستی انجام شود ، منجر به افزایش فروش تمامی محصولات ، نه تنها برای محصول خاص در حال فروش ، بلکه برای سایر محصولات فروخته شده توسط همان شرکت می شود. یک نام تجاری خوب باعث ایجاد اعتماد در مصرف کننده می شود و پس از داشتن یک تجربه خوب با یک محصول ، مصرف کننده احتمال بیشتری دارد که محصول دیگری مرتبط با همان برند را امتحان کند. همانطور که در بالا ذکر شده است ، این پدیده اغلب به عنوان وفاداری مشتری به برند شناخته می شود. و زمانی که این اتفاق انجام شود ، می توانیم بگوییم که برندسازی به درستی انجام شده است.

مزایای برندسازی

ایجاد یک نام تجاری مزایای متعددی می تواند داشته باشد ، هم برای برند شرکتی و هم برای پرسونال برند و یا برند شخصی. برندسازی موفق منجر به برداشت های زیادی می شود. اما این به چه معنی است ؟ شرکتی که بتواند پیام خود را به مخاطب هدفش منتقل کند ، می تواند احساسات را در پایگاه مشتریان خود القا کند و برانگیزد. این مشتریان روابط منحصر به فردی با این شرکت ها ایجاد می کنند و به شرکت های دوم اجازه می دهند از وفاداری خود سرمایه گذاری کنند. شرکت‌ها همچنین برای کمک به جذب سایر مشتریان جدید به این مشتریان متکی هستند و همین مشتریان به اصطلاح وفادار خانواده ، دوستان ، همکاران و هرکسی را که بشناسند ، تشوق به همراهی و همکاری با برند شما می کنند.

ار زاویه دیگر برندسازی به شرکت ها کمک می کند تا اعتماد و اعتبار ایجاد کنند. به هر حال ، مردم تمایل بیشتری به خرید کالاها و خدمات ( برند ) از شرکت هایی دارند که می شناسند و به آنها اعتماد دارند. این به شرکت ها مزیت رقابتی در برابر رقبایشان می دهد. حفظ برندها در ذهن مصرف کنندگان به معنای نتیجه بزرگتر است.

همچنین برندسازی به شرکت ها کمک می کند تا محصولات و خدمات جدیدتر را معرفی کنند. از آنجایی که مصرف‌کنندگان به برندهایی که می‌شناسند و به آن‌ها اعتماد دارند وفادار می‌مانند ، و از قبل با آن‌ها رابطه دارند ، احتمالاً هنگام عرضه محصولات جدید ، حتی اگر گران‌تر  از رقبا نیز باشند ، هزینه کنند و وفادار بمانند.

اگر برای برندسازی مجموعه خود نیازمند مشاوره هستید با ما ارتباط برقرار کنید تا آقای مهدی رمضانی مقدم به عنوان مدرس و مشاور کسب و کار در حوزه برندینگ ، برندسازی و فرانچایز در کنار کسب و کار شما قرار گرفته و شما را در راستای اهدافتان همراهی کنند. همچنین اگر می خواهید کسب و کارتان را گسترش دهید و تعداد شعبات برند خود را زیاد تر کنید ، ما می توانیم این امر را بر عهده گرفته و شعبه های شما را به فروش برسانیم و فرانچایز و توسعه کسب و کار شما را به عهده بگیریم.

موضوع برندینگ قطعا در حد یک مقاله کوتاه نیست. این یک موضوع همیشه در حال تکامل است که حوزه‌های تخصصی بسیاری را شامل می‌شود : مدیریت کسب‌وکار ، بازاریابی ، تبلیغات ، طراحی ، روان‌شناسی و موارد دیگر. برندسازی نیز لایه های مختلفی دارد که هر کدام معنا و ساختار خاص خود را دارند. این همان بازاریابی نیست ، اما زمینه های مشترک زیادی بین این دو وجود دارد ، به همین دلیل است که نمی توانیم بپذیریم یا انکار کنیم که برندسازی و بازاریابی به نوعی تابع یکدیگر هستند. آنها به یکدیگر وابسته هستند و هدف اصلی آنها خدمت به تجارت و گسترش کسب و کار است.

در پایان اگر به دنبال رشد و توسعه در کسب و کار هستید و می خواهید علم بیشتری به تجربیات خود بیافزایید حتما در دوره های مجموعه مهدی رمضانی مقدم شرکت کنید  و همچینین اگر قصد دریافت مشاوره از جناب آقای مقدم را دارید حتما با شماره 09365857004 تماس بگیرید.

عمومی #برندسازی کسب و کار چیست ؟