Loading...

متاورس امروزه برای چه چیزی استفاده می شود؟ |تاثیر متاورس بر زندگی

متاورس امروزه برای چه چیزی استفاده می شود؟ |تاثیر متاورس بر زندگی
سه شنبه 16 اسفند 1401 فاضله رمضانی مقدم 157 0 شرکت ‌ها در حال آزمایش متاورس در محل کار هستند که بر اساس برنامه ‌های مجازی برای پشتیبانی از کار از راه دور است ! کاربرد اولیه متاورس شامل آموزش در محل کار است.

استر شین ، نویسنده فناوری ، در مقاله ‌اش « 7 فناوری برتر برای توسعه متاورس » توضیح داد که ناظران صنعت از تدوین فناوری ‌هایی که به متاورس قدرت می ‌بخشد دوری می‌ کنند. این تا حدی به این دلیل است که متاورس در حال تکامل است و تا حدی به این دلیل که بسیاری از ابزار هایی که متاورس را هدایت می کنند ، خود از فناوری های متعددی تشکیل شده اند. برای مثال ، گارتنر ترجیح می ‌دهد فناوری ‌های متاورس را در قالب « موضوعات فناوری » توصیف کند. موضوعات شامل محاسبات فضایی ، انسان های دیجیتال ، تجربیات مشترک ، بازی و دارایی های توکن شده است. اما شرکت هایی هستند که ابزارهای متاورس را به عنوان « فعال‌ کننده‌ های محیط‌ های توسعه سه بعدی » توصیف می‌ کند. افراد حرفه ای ماهر در مدل سازی سه بعدی و اینترنت اشیا برای توسعه دوقلو های دیجیتال از جمله استعداد هایی هستند که شرکت ها باید برای آنها استخدام کنند.

متاورس امروزه برای چه چیزی استفاده می شود؟

مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس در حوزه های برندینگ ، برندسازی و فرانچایز به عنوان مشاور ورود به متاورس در کنار شرکت های بزرگ ایرانی هستند و در حال توسعه متاورس در ایران نیز هستند که کمک شایانی به کارآفرینان و صاحبین کسب و کار می باشد، پیشنهاد می کنیم برای ورود به دنیای متاورس حتما از مشاوره های ایشان استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

اجماع بین منابع متخصص شین این بود که این هفت فناوری بیشترین تأثیر را در توسعه متاورس در دهه آینده خواهند داشت :

  • هوش مصنوعی
  • اینترنت اشیا
  • واقعیت گسترده
  • رابط های مغز و کامپیوتر
  • مدل سازی و بازسازی سه بعدی
  • محاسبات فضایی و لبه ای
  • بلاک چین

تفاوت بین اینترنت و متاورس چیست ؟

اینترنت شبکه ای متشکل از میلیارد ها کامپیوتر ، میلیون ها سرور و سایر دستگاه های الکترونیکی است. پس از آنلاین شدن ، کاربران اینترنت می‌ توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، وب‌ سایت ‌ها را مشاهده کرده و با آن‌ ها تعامل داشته باشند ، و کالا ها و خدمات را خریداری و بفروشند. اما متاورس با اینترنت رقابت نمی کند چراکه بر روی آن ساخته می شود. اینترنت چیزی است که مردم آن را " مرور " می کنند ، اما مردم می توانند تا حدی در متاورژس " زندگی " کنند. رشد اینترنت خدمات بسیاری را ایجاد کرده است که راه را برای ایجاد متاورس پیش می برند. بن باجارین ، مدیر عامل و تحلیلگر Creative Strategies  می‌گوید : «در بازی ، Roblox ، Minecraft  و دیگر بازی‌ های ویدیویی همه جانبه و حتی Zoom- را پیش‌ بینی می‌کنند که متاورس برای ارائه طراحی شده است.

Web 3.0 یا Web3 اصطلاحی است که برای نشان دادن نسخه جدیدی از اینترنت مبتنی بر بلاک چین استفاده می شود. " Web 3.0 در مقابل متاورس : تفاوت آنها چگونه است ؟ " پیوند ها و تمایز بین این دو مفهوم را باز می کند و توضیح می دهد که چگونه یک Web3 غیرمتمرکز قصد دارد به کاربران کنترل بیشتری بر تجربه مرور خود بدهد.

متاورس امروزه برای چه چیزی استفاده می شود ؟

صنعت بازی های آنلاین تجربه چندین دهه در ایجاد دنیای مجازی همه جانبه دارد. و تا آنجایی که یک پروتو متاورس کاربرد اصلی دارد ، مخاطبان انبوهی که البته نه همزمان ، به مانند  Roblox، Epic Games  و Decentraland می ‌آیند ، پیشنهاد می ‌کنند که بازی ، ساختن دنیای مجازی و سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات ممکن است.

شرکت ‌ها در حال آزمایش برنامه‌ های متاورس در محل کار هستند که بر اساس برنامه ‌های کاربردی مجازی شرکت‌ ها در طول همه ‌گیری برای پشتیبانی از کار از راه دور مستقر شده ‌اند. کاربرد اولیه فناوری های متاورس شامل آموزش در محل کار است. استر آجائو ، نویسنده خبری TechTarget گزارش داد که برخی از بیمارستان ‌ها در حال حاضر از VR و AR برای آموزش روش ‌های پزشکی رایج استفاده می ‌کنند. یکی از فناوری‌ هایی که اخیراً توسط FDA تأیید شده است Medivis است ، یک سیستم جراحی AR که به جراحان اجازه می‌دهد به سرعت با سیستم تصویر برداری دیجیتال بیمارستان همگام شوند. دیگر برنامه های کاربردی متاورس که او در مقاله خود با عنوان « کاربرد های سازمانی متاورس کند اما در حال آمدن است » نوشته است ، شامل موارد زیر است :

آواتار های دوقلو دیجیتال :

به گزارش  Ajao، این دوقلو ها نه تنها بر روی صفحه نمایش رایانه وجود خواهند داشت ، بلکه به عنوان هولوگرام های مبتنی بر هوش مصنوعی یا تصاویر هولوگرافیک ارائه می شوند که وظایف محوله به آنها اختصاص داده شده است. برای مثال ، یک مدیر عامل می‌تواند هولوگرام مبتنی بر هوش مصنوعی از خود را فعال کند تا همزمان با چندین گروه ذینفع درگیر شود.

متاورس برای همکاری کاری :

J.P. Gownder ، تحلیلگر Forrester ، گفت که شرکت ها شروع به استفاده از متاورس برای افزودن " یک عنصر واقع گرایی " به تجربیات کاری از راه دور کرده اند. این شامل راه اندازی اتاق های سه بعدی است که در آن کارمندان می توانند با یکدیگر همکاری کنند.

چگونه NFT ها در متاورس قرار می گیرند ؟

توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) نقش مهمی در سودمندی و محبوبیت متاورس دارند. NFT ها نوعی دارایی دیجیتال امن هستند که بر اساس همان فناوری بلاک چین مورد استفاده ارز های دیجیتال است. به جای ارز ، یک NFT می تواند یک اثر هنری  ، یک آهنگ یا املاک دیجیتال را نشان دهد. NFT  نوعی سند دیجیتال یا مدرک مالکیت را به مالک می دهد که می تواند در متاورس خرید یا فروخته شود.

گروه متاورس خود را به عنوان اولین شرکت املاک مجازی در جهان معرفی می کند. به عنوان عاملی برای تسهیل خرید یا اجاره ملک یا زمین در چندین دنیای مجازی متاورس ، از جمله  Decentraland ، Sandbox ، Somnium  و Upland عمل می کند. پیشنهادات شامل فضا های کنفرانس و تجاری ، گالری های هنری ، خانه های خانوادگی و " مکان های پاتوق " است. در حالی که متاورس فرصت هایی را برای شرکت های جدیدی مانند گروه متاورس ایجاد کرده است تا کالاهای دیجیتالی ارائه دهند ، شرکت های مستقر در زمینه آجر و ملات نیز وارد این عرصه شده اند. به عنوان مثال ، نایک RTFKT  را خریداری کرد ، استارتاپی که کفش های کتانی مجازی بی نظیری تولید می کند. و مصنوعات دیجیتال با استفاده از NFT ها ، احراز هویت بلاک چین و واقعیت افزوده. RTFKT در وب سایت خود گفت که " در متاورژن متولد شده است و این احساس آن را تا به امروز مشخص کرده است ." قبل از خرید ، نایک هفت درخواست علامت تجاری برای کمک به ایجاد و فروش کفش ‌های کتانی و پوشاک مجازی ثبت کرد. نایک و Roblox همچنین در "Nikeland" شریک شدند ، دنیای دیجیتالی که در آن طرفداران نایک می توانند بازی کنند ، به آواتار های خود متصل شوند و لباس مجازی بپوشانند.

نیک دونارسکی، یکی از بنیان‌گذاران Ore System، یک جامعه آنلاین متشکل از گیمرها ، سازندگان محتوا و توسعه‌دهندگان بازی ، می‌گوید : « NFT و بلاک ‌چین پایه ‌ای برای مالکیت دیجیتال است. " مالکیت هویت واقعی یک فرد به متاورس منتقل می شود و NFT ها این وسیله خواهند بود. "

متاورس چگونه بر آینده تأثیر خواهد گذاشت ؟

باید تاکید کرد که متاورس هنوز مجموعه ‌ای از احتمالات است ، نه یک واقعیت. ناشناخته های زیادی وجود دارد. اینکه چگونه متاورس دقیقاً آشکار می شود که چه کسی آن را کنترل می کند ، چه چیزی را در بر می گیرد و چقدر تأثیری بر زندگی ما خواهد گذاشت که هنوز مورد بحث است. در یک انتهای طیف ، کسانی هستند که معتقدند متاورس زندگی ما را بهبود می بخشد ، و تجربیاتی را که نمی توانستیم در دنیای فیزیکی داشته باشیم را قادر می سازد. بدبینان متاورس آن را صرفاً بسط تجارب دیجیتالی امروزی می‌ دانند ، اما تغییر دهنده نیست و به طور بالقوه چیزی بدتر است. چراکه بزرگ ‌کننده آسیب ‌های فعلی رسانه‌های اجتماعی ، از جمله کمپین‌های اطلاعات نادرست ، رفتار اعتیاد آور و تمایل به خشونت می باشد

در یک نظرسنجی در سال 2022 که در دانشگاه ایلان انجام شد ، مرکز تحقیقات پیو از 624 مبتکر فناوری ، رهبران تجاری و فعالان در مورد تأثیر متاورس تا سال 2040 سؤال کرد. پاسخ ها متفاوت بود. بر اساس این گزارش، 54 درصد از این کارشناسان گفتند که انتظار دارند متاورس جنبه ای کاملاً غوطه ور و با عملکرد خوب از زندگی روزانه حداقل نیم میلیارد نفر در سراسر جهان باشد و 46 درصد نیز گفتند که چنین نخواهد بود.

به طور مشابه، یک نظرسنجی اخیر از 4600 رهبر کسب و کار و فناوری که توسط Accenture انجام شد، نشان داد که 71٪ از مدیران معتقدند که متاورس تأثیر مثبتی بر سازمان آنها خواهد داشت، اما تنها 42٪ معتقدند که این یک پیشرفت یا تحول است.

در پایان بدانید که مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس در حوزه های برندینگ ، برندسازی و فرانچایز به عنوان مشاور ورود به متاورس در کنار شرکت های بزرگ ایرانی هستند و در حال توسعه متاورس در ایران نیز هستند که کمک شایانی به کارآفرینان و صاحبین کسب و کار می باشد، پیشنهاد می کنیم برای ورود به دنیای متاورس حتما از مشاوره های ایشان استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #متاورس امروزه برای چه چیزی استفاده می شود؟