Loading...

متاورس چه زمانی به ایران می رسد ؟

متاورس چه زمانی به ایران می رسد ؟
يكشنبه 23 بهمن 1401 مهدی رمضانی مقدم 240 0 از آنجایی که متاورس هنوز در حال تکامل است ، با ورود متاورس به ایران، ورود نوید بخشی در تسهیل اشکال جدیدی از ارتباطات انسانی ، کار و ...حتی سفر است.

شاید هرکجا صحبت از متاورس می شد برایتان سوال پیش می آمد که متاورس چه زمانی به ایران می رسد ؟ برای جواب به این سوال ابتدا بهتر است بدانیم که اینترنت سه بعدی با متاورس در راه است که واقعیت فیزیکی ما را با واقعیت افزوده و مجازی ( AR و VR ) ترکیب می کند. حداقل این چیزی است که غول های تکنولوژی و مهندسان سعی در ایجاد آن دارند. و به دلیل علاقه شدید شرکت‌هایی مانند مایکروسافت ، متا ( فیسبوک سابق ) ، اپیک گیمز و انویدیا به متاورس ، می‌توان انتظار داشت که در سال 2023 محبوبیت بیشتری پیدا کند.

متاورس چه زمانی به ایران میرسد

متاورس دارای سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد بود که آواتار های کاربر می‌توانند از طیف وسیعی از محتوای غوطه‌ ور لذت ببرند. برخلاف یک بازی ویدیویی ، تجربه کلی متوقف نمی‌شود یا به پایان نمی‌رسد. یکی از قابل توجه ترین جنبه های این دنیای مجازی جدید ، قابلیت همکاری بی سابقه آن است. همانطور که مارک زاکربرگ گفت ، متاورس می تواند بهترین چیز بعدی برای انتقال از راه دور باشد. فوربس متاورس را یکی از ده روند برتر معرفی کرد که همه باید در سال 2023 برای آن آماده باشند. انتظار می‌رود که هزینه‌های جهانی برای VR/AR، فناوری‌های پایه متاورس ، از 12 میلیارد دلار در سال 2020 به 72.8 میلیارد دلار در سال 2024 افزایش یابد. به همین دلیل ، رهبران در صنایعی مانند بازی ، خرده‌فروشی ، هنر ، مراقبت‌ های بهداشتی و بلاک چین در حال تعیین چگونگی جایگاه خود به عنوان بازیگران مهم در این اکوسیستم نو ظهور هستند.

مفهوم متاورس بسیار زیاد است. در ابتدا، متاورس های مختلفی وجود خواهد داشت ، که برخی بر علایق خاصی مانند بازی یا ورزش تمرکز خواهند کرد. Meta's vision یک کانال رسانه اجتماعی سه بعدی با پیام ‌رسانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای هر کاربر طراحی شده است. و علاوه بر آن ، متاورس همچنین می تواند مرکزی برای اطلاعات ، سرگرمی و کار باشد. که احتمالاً به نسخه بعدی اینترنت تبدیل خواهد شد.

قابلیت های فراگیر متاورس آن را از فناوری امروزی متمایز می کند. چراکه تصور کنید به جای مطالعه در مورد یک رویداد تاریخی ، یا تماشای یک بازی بسکتبال را با صدای فراگیر 360 درجه و نه روی یک تلویزیون ، بلکه به طور مجازی شاهد یک رویداد تاریخی باشید. شرکت در یک کنفرانس به صورت مجازی و تعامل با دیگران به گونه ای که گویی آنها با شما هستند امکان پذیر خواهد بود ، زیرا حضور متاورس شما باعث تقویت فیزیکی شما می شود.

از آنجایی که متاورس هنوز در حال تکامل است ، بسیاری از مردم برای درک عملکرد آن تلاش می کنند. و با این حال ، ورود آن نوید بخش تسهیل اشکال جدیدی از ارتباطات انسانی ، کار ، اوقات فراغت و حتی سفر است. متاورس محیط های سه بعدی را از طریق هدست ، عینک و ساعت های متصل ارائه می دهد.

دوقلوی دیجیتال به نمایش مجازی یک شی یا جنبه ای از زندگی واقعی اشاره دارد. از این نظر ، متاورس جذاب است زیرا شما می توانید هرکسی که می خواهید باشید. یک آواتار نشان دهنده شما خواهد بود و این شخصیت آنلاین می تواند ویژگی های فیزیکی شما را تقلید کند یا شکلی کاملا متفاوت به خود بگیرد.

فناوری واقعیت ترکیبی (MR) که ترکیبی از VR و AR است ، امکان غوطه ور شدن کامل در متاورس را فراهم می کند. و کاربران می توانند با اشیاء مجازی و فیزیکی تعامل داشته باشند و آیتم های دیجیتال می توانند با هر دو ارتباط برقرار کنند.

در VR ، مشارکت کامل در دنیای دیجیتال با استفاده از یک عینک مخصوص یا کلاه ایمنی امکان پذیر است. شبیه سازی ، ترن هوایی نیز حس مشابهی را ایجاد می کند. در AR ، یک پوشش دیجیتالی تصاویر و گرافیک ها را در دنیای واقعی پخش می کند.

متاورس وارد ایران شده است!

بسیاری از شرکت‌های فناوری ، از جمله مایکروسافت ، فیس‌بوک ، انویدیا و اپیک گیمز ، از زمان آغاز به کار به دنبال تبدیل متاورس به واقعیت بوده‌اند. اما چقدر پیشرفت کرده اند؟ زمانی که گیمرها دنیای خود را خلق می کنند ، بازی برخی از اولین تجربه های متاورس را دارد. از آنجایی که متاورس یک تجربه مجازی واقعی را ارائه می دهد ، گام بعدی منطقی برای صنعت بازی است. متاورس می تواند به افزایش تعامل بازی ، ویروسی بودن و کسب درآمد کمک کند. شما می توانید برای سرمایه گذاری و یا راه اندازی کسب و کار در متاورس با ما تماس بگیرید تا در این رابط شما را راهنمایی کنیم.

به عنوان مثال، بازی Fortnite اپیک گیمز را در نظر بگیرید. آن‌ها کنسرت‌های کاملی را برای حضور طرفداران طراحی کردند تا بتوانند با نوازندگانی مانند آریانا گرانده ، تراویس اسکات و مارشلو تعامل داشته باشند. این کنسرت ‌های فیلم‌ برداری شده و متحرک به طرفداران اجازه می‌دهد تا در منطقه بازی حرکت کنند و به آواتار هنرمند در این برخورد های تعاملی با تغییر زمان نزدیک شوند. آنها حتی می توانند کالاهای دیجیتال را خریداری کنند ، درست مانند یک نمایش زنده. و این بزرگترین ارزشی است که متاورس در اختیار آن ها قرار داده است.

متاورس چه زمانی به ایران میرسد؟

متا و مایکروسافت مسیر کاملا متفاوتی را در پیش گرفته اند. متا از Horizon Workrooms رونمایی کرده است ، که روشی جدید برای کارکنان اداری برای ارتباط با VR  با استفاده از هدست Oculus. یک کنفرانس VR می تواند حداکثر 16 شرکت کننده داشته باشد که همه آنها با یک آواتار نشان داده می شوند. از سوی دیگر ، هدف مایکروسافت تغییر تجارت و نیروی کار با ایجاد یک نمایش دیجیتالی از دنیای فیزیکی است که در آن کاربران می توانند از طریق واقعیت ترکیبی با یکدیگر تعامل داشته باشند. قوانینی که بر متاورس حاکم است و به آن اجازه می دهد به طور یکپارچه در زندگی ما ادغام شود ، هنوز در دست اجرا هستند. و در حال حاضر ، متاورس ، مانند اینترنت ، مالک اپراتور یا مخترع واحدی ندارد. اگر سیستم متن باز و بر اساس استانداردهای جامعه باشد ، عالی خواهد بود. به همین علت هنوز ابهامات زیادی در مورد متاورس وجود دارد ، اما یک چیز مطمئن است : بی حد و حصر است و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کل جهان ها را ایجاد و طراحی کنند. و همین باعث اعتماد در سرمایه گذاری و کارآفرینی در آن می شود.

آقای مهدی رمضانی مقدم مدرس و مشاور حوزه برندینگ ، برندسازی و فرانچایز در جواب سوال متاورس چه زمانی به ایران می رسد ؟ گفتند که متاورس در حال حاضر نیز در ایران می باشد و ایشان مشاور چند بیزنس برای سرمایه گذاری در متاورس هستند و این شرکت ها کار خود را به صورت اصولی در متاورس شروع کرده اند با مشاوره آقای مقدم که همین امر نشان می دهد که متاورس ، بازاری است که در ایران جای رشد دارد و روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد. و به همین دلیل اگر قصد در گسترش بیزینس و یا کسب و کار خود دارید ، سرمایه گذاری و کارآفرینی در متاورس یک پیشنهاد بسیار مناسب می تواند باشد.

به نظر می رسد افزایش ادغام بازار NFT با دنیای مجازی سه بعدی فاز بعدی باشد. دارندگان NFT می توانند در بازارهایی مانند OpenSea و BakerySwap معامله کنند ، اما هیچ پلت فرم سه بعدی گسترده ای برای این کار وجود ندارد. توسعه دهندگان بلاک چین ممکن است برنامه های متاورس مانند محبوب را در مقیاس بزرگتر بسازند.

متاورس متقابل زنجیره ای نیز امکان پذیر است. به گفته اینتل ، متاورس 1000 برابر بیشتر از آنچه در حال حاضر در دسترس است ، به انرژی کامپیوتر نیاز دارد. از نظر اقتصادی ، متاورس به زودی تأثیر جهانی قابل توجهی خواهد داشت. Industry 4.0 و اکوسیستم metaverse در هم تنیده شده اند. راه‌های هیجان‌انگیز برای کسب درآمد در اقتصاد جدید از تصاحب مشاغل خدماتی یکنواخت که به کارگران کم‌ دستمزد آزادی بیشتری می‌دهد پدیدار خواهد شد.

معلوم نیست که یک متاورس واقعی که زندگی واقعی را منعکس می کند تا چه زمانی وارد بازی خواهد شد. بدون شک  با یک متاورس یکپارچه فاصله زیادی دارد ، اما در حال حاضر پیشرفت‌ های قابل توجهی وجود دارد که می‌تواند منجر به آن شود.

برای تعامل کامل کاربران در محیط ، بسیاری از سیستم‌های متاورس مبتنی بر بلاک چین هنوز روی ادغام‌ های  AR ، VR  و  MR  خود کار می‌کنند. و غول های فناوری مانند فیس بوک ، مایکروسافت و اپیک گیمز در حال سرمایه گذاری در رایانش ابری و استارت آپ های واقعیت مجازی هستند.

مهدی رمضانی مقدم می گوید که متاورس در سال 2023 قوت خواهد گرفت. چراکه به هر حال ، کسب و کارها همچنان به استقبال یک آینده دیجیتالی اجتناب ناپذیر ادامه می دهند. و در حالی که کارشناسان می گویند پنج تا ده سال دیگر طول می کشد تا مردم یک متاورس کامل را تجربه کنند ، کاربران در حال حاضر می توانند در پروژه های مشابه متاورس شرکت کنند و بلاک چین را در زندگی روزمره خود ادغام کنند.

در پایان برای شروع در حوزه متاورس به شما پیشنهاد می کنیم که با یک مشاور در این زمینه مشورت داشته تا بتوانید اصولی در این بازار قدم بردارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09365857004 تماس حاصل نمایید

عمومی #متاورس چه زمانی به ایران می رسد ؟