Loading...

چرا برند ابزاری استراتژیک است ؟ |چگونگی شناسایی و مطلوبیت یک برند

چرا برند ابزاری استراتژیک است ؟ |چگونگی شناسایی و مطلوبیت یک برند
يكشنبه 20 فروردین 1402 مهدی رمضانی مقدم 167 0 استراتژی برند رویکردی کل نگر است که در پس چگونگی شناسایی و مطلوبیت یک برند با مشتریان و مشتریان بالقوه است. استراتژی برند شامل چندین عنصر مختلف میباشد.

پشت هر برندی یک استراتژی برند وجود دارد که به انتخاب های مختلف شما به عنوان یک کسب و کار کمک می کند. استراتژی برند شما از چندین عنصر تشکیل شده است ، مانند صدایی که برای صحبت با مخاطبان هدف خود استفاده می کنید یا ارزش هایی که شما را به جلو سوق می دهد. در زیر ، ما عناصر مختلف یک استراتژی برند قانع کننده را به اشتراک می گذاریم ، و اینکه چرا هر یک به طور منحصر به فرد در ایجاد یک نام تجاری قوی نقش دارند.

مهدی رمضانی مقدم در حوزه برندینگ و برندسازی با مجموعه های بزرگی در حال همکاری هستند و می توانند شما را در این زمینه راهنمایی های کنند، جهت ارتباط با مجموعه و دریافت مشاوره میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

استراتژی برند چیست ؟

استراتژی برند رویکردی کل نگر است که در پس چگونگی شناسایی و مطلوبیت یک برند با مشتریان و مشتریان بالقوه است. استراتژی برند شامل چندین عنصر مختلف برند مانند صدا ، داستان سرایی ، هویت برند ، ارزش های برند و حال و هوای کلی است. اگر برند شما نحوه ارائه کسب و کارتان به جهان است ، استراتژی برندسازی شما داربستی است که آن را نگه می دارد.

چرا برند ابزاری استراتژیک است ؟

چرا تدوین استراتژی برندسازی مهم است ؟

یک نام تجاری قوی برای ایجاد ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. یک استراتژی برند موفق می تواند به بهبود وفاداری ، افزایش آگاهی از برند ، ایجاد تجارت تکراری و الهام بخشیدن به بازاریابی دهان به دهان و ارجاع کمک کند. برندهای بدون استراتژی برند موثر می توانند ضعیف یا فراموش شونده شوند. بدون تجربه محصول حذفی ( و حتی با یک محصول ) برای مشتریان آسان است که به جای متعهد شدن به خرید تکراری حرکت کنند.

عناصر یک استراتژی برند قوی

صدای برند ، طراحی برند ، ارزش های برند ، داستان برند و حال و هوای برند عناصر کلیدی یک استراتژی برند موفق هستند. در زیر ، شما را از طریق هر یک راهنمایی می‌کنیم ، توضیح می ‌دهیم که چیست و به این می ‌پردازیم که چرا هر کدام تجربه ‌ای را که برند شما برای مشتریان جدید و فعلی ایجاد می‌کند تقویت می‌کند.

داستان برند

داستان برند شما روایتی است که برای برقراری ارتباط با لحظات ضروری در داستان اصلی کسب و کار ، باور ها و ارزش های اصلی و هدف کسب و کار خود استفاده می کنید. داستان های برند باعث ایجاد ارتباط بین کسب و کار شما و پایگاه مشتری می شود. با به اشتراک گذاشتن دلیل وجودتان ، آنچه که برای آن ایستاده ‌اید، و آنچه شما را برای شروع و ادامه راه الهام بخشید ، محیطی باز ایجاد می‌کنید که مردم می‌ توانند کسب و کار شما را در سطح عمیق ‌تری بشناسند. محصول شاخص فلای بای جینگ ، فلفل چیلی کاملا طبیعی سیچوان است و این برند همچنین سس‌ ها ، کوفته ‌ها و ادویه‌ های دیگر را می ‌فروشد.

صدای برند

کلمات و عباراتی که یک برند برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی یا جدید در کانال های بازاریابی مختلف و در وب سایت خود استفاده می کند ، صدای برند نامیده می شود. صدای یک برند ، نوع پیام برند را که یک کسب و کار استفاده می کند ، نشان می دهد. اغلب با آمیختن شخصیت یک برند با ارزش های اصلی آن ، بیشترین نقش را در ایجاد ارتباط با پایگاه مشتری ایفا می کند. صدای برند قوی ممکن است شما را به یاد بهترین دوست طعنه آمیز ، معلم مهربان یا پزشک دلگرم کننده شما بیاندازد. این لحن رابطه ای را که مشتری با یک برند در طول زمان ایجاد می کند تعیین می کند و به آنها نشان می دهد که چه انتظاراتی می توانند از آن داشته باشند. برندی که صدایی پر از شخصیت ایجاد نکند ، خطر از دست دادن آن ارتباط یا ارسال پیامی متفاوت از آنچه واقعاً می‌خواهد دارد. ایجاد یک راهنمای سبک داخلی برای صدای برند تضمین می کند که به طور مداوم نشان داده شود.

چگونه برند Sun Bum موضع برند خود را از طریق صدای برند به تصویر می کشد ؟

یک تجارت ضد آفتاب که در ساحل کاکائو ، فلوریدا ، سان بام آغاز شد، به همان اندازه جامعه ای از کسانی است که « زیر نور خورشید زندگی می کنند و عشق می ورزند » به همان اندازه که مجموعه ای از مراقبت از خورشید ، مو و پوست است. صدای برند Sun Bun با عباراتی مانند « کمتر کار کن ، بیشتر زندگی کن » ، بر روحیه آرام و فعال آن تأکید می ‌کند و این لحن دوستانه را با پیام‌ های مهم در مورد محافظت در برابر آفتاب متعادل می‌کند.

نتیجه ؟ صدای برندی که با مشتریان ارتباط برقرار می کند و در عین حال اعتماد آنها را جلب می کند.

طراحی برند

نحوه نمایش بصری کسب و کار شما که از پالت رنگ گرفته تا فونت گرفته تا سبک عکاسی ، در محصولات ، وب سایت و پلتفرم های بازاریابی شما طراحی برند نامیده می شود و این اغلب اولین و سریع ترین راهی است که یک مشتری بالقوه در بازار هدف شما می تواند بفهمد که شما چه چیزی را درک می کنید. همه چیز در مورد طراحی برند عالی را می توان از طریق یک بطری ضد آفتاب با بسته بندی شیک ، یک برچسب روشن که به راحتی در فروشگاه مواد غذایی تشخیص داده می شود، یا اشکال و عناصر سرگرم کننده در یک وب سایت ارتباط برقرار کرد. جدای از صحبت در مورد برند شما ، طراحی برند یک نقطه نظر و سطح سلیقه را نیز نشان می دهد. یک مشتری بالقوه ممکن است نام تجاری شما را تا حدودی به دلیل نحوه بسته بندی و طراحی محصولات خود یا به دلیل الگوهای رنگارنگی که با یک خبرنامه ایمیل ارسال می کنید، دوست داشته باشد. مانند هنر ، طراحی برند نیز می تواند واکنش عاطفی ایجاد کند. اندی وارهول زمانی که مجموعه‌ای از قوطی‌های سوپ کمبل را نقاشی کرد ، بسته ‌بندی یک برند را به هنر پاپ تبدیل کرد. فقدان طراحی می تواند برند شما را بدون هویت بصری باقی بگذارد که مشتریان احتمالی آن را انتخاب می کنند. طراحی اجزای بصری برند شما - از برچسب های محصول گرفته تا درج بسته بندی تا صفحه اصلی شما که به آن موقعیت قوی تری در بازار می بخشد ، می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد ، هویت بصری قوی ایجاد می کند و می تواند شما را از رقبای خود متمایز کند.

عناصر طراحی برند نیز باید در راهنمای سبک برند در کنار مشخصات لحن صدا ظاهر شوند. از آنجایی که به هویت بصری مربوط می شود، این شامل کدهای هگز رنگ ، وزن و سبک فونت ، استفاده از لوگو و موارد دیگر می شود.

ارزش های برند

چرا شرکت شما وجود دارد ؟ چه چیز مهمترین است برایت ؟ آیا دلایلی وجود دارد که کسب و کار شما فعالانه برای حل آنها تلاش می کند؟ سوالاتی از این قبیل به شما کمک می‌کند که در قلب ارزش ‌های برندتان یا باور ها و اصولی که کسب ‌و کارتان را راهنمایی می ‌کنند ، قرار بگیرید.

ارزش ‌های برند به پارامتر هایی تبدیل می ‌شوند که به شما کمک می ‌کنند تشخیص دهید که آیا یک تصمیم یا مشارکت با اهداف کسب‌ و کار شما مطابقت دارد یا خیر، به شما کمک می‌کند تا با جامعه خود ارتباط برقرار کنید، و مشتریان بالقوه ‌ای را پیدا کنید که عقاید مشابهی دارند. آنها همچنین به موقعیت برند شما کمک می کنند ، زیرا ارزش های یک برند می تواند یک متمایز کننده اصلی برای شما باشد.

ارزش‌های برند اغلب از طریق دستورالعمل‌ های برند تدوین می ‌شوند ، که می ‌تواند همراه با راهنمای سبک مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر الزامات لحن صدا و هویت بصری ، دستورالعمل ‌های برند ممکن است شامل بیانیه مأموریت ، بیان ارزش‌ های اصلی برند، و به اشتراک گذاشتن باید ها و نباید ها برای نحوه ظاهر شدن در رسانه‌ های اجتماعی و سایر کانال‌ های بازاریابی محتوا باشد.

حال و هوای برند

حال و هوای یک برند ، احساسات عمومی است که در وب سایت ، کانال های رسانه های اجتماعی ، بسته بندی محصولات و غیره منتشر می کند. این حال و هوا می تواند هر چیزی باشد، از شوخی گرفته تا طعنه آمیز تا جدی و خنده دار ، و تلفیقی از روش های شخصیت ، ارزش ها ، و یک برند است.

اگر تا به حال به پالم اسپرینگز یا یک کافی شاپ صنایع دستی رفته اید ، می توانید حس یا انرژی خاصی را در لحظه ورود حس کنید. در حالی که این روزها بسیاری از کسب ‌و کارها به صورت آنلاین فعالیت می‌ کنند، هنوز هم می‌توان حس خاصی را در زمانی که دیگران با شما تعامل می‌کنند، ایجاد کرد. ایجاد حس و حال به تجربه کلی مشتری با نام تجاری شما کمک می کند و می تواند تأثیری به یاد ماندنی تر و ماندگارتر از خود به جای بگذارد.

در پایان به شما پیشنهاد می کنیم که برای ایجاد برند برای کسب و کارتان حتما از مشاور در این زمینه مشورت بگیرید.مهدی رمضانی مقدم در حوزه برندینگ و برندسازی با مجموعه های بزرگی در حال همکاری هستند و می توانند شما را در این زمینه راهنمایی های کنند، جهت ارتباط با مجموعه و دریافت مشاوره میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

عمومی #چرا برند ابزاری استراتژیک است ؟