Loading...

بیزینس پلن | مشاوره نقشه راه کسب و کار شما

بیزینس پلن | مشاوره نقشه راه کسب و کار شما
چهارشنبه 26 بهمن 1401 مهدی رمضانی مقدم 200 0 بیزینس پلن یک سند اساسی است که هر کسب و کار جدید باید قبل از شروع فعالیت داشته باشد. جهت دریافت مشاوره نقشه راه کسب و کار از تیم متخصص ما با کارشناسان در تماس باشید

بیزینس پلن سندی است که به تفصیل اهداف شرکت و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف خود را مشخص می کند. یک طرح تجاری یک نقشه راه مکتوب برای شرکت از دیدگاه بازاریابی ، مالی و عملیاتی ترسیم می کند. هم استارت آپ ها و هم شرکت های تاسیس شده از طرح های تجاری استفاده می کنند. بیزینس پلن یک سند مهم است که مخاطبان خارجی و داخلی یک شرکت را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال ، یک بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذاری قبل از اینکه یک شرکت سابقه اثبات شده ای ایجاد کند ، استفاده می شود. همچنین می تواند به تضمین وام از موسسات مالی کمک کند. علاوه بر این، یک بیزینس پلن می تواند برای حفظ تیم اجرایی یک شرکت در یک صفحه در مورد موارد اقدام استراتژیک و هدف برای رسیدن به اهداف تعیین شده مفید باشد.

اگرچه آنها به ویژه برای مشاغل جدید مفید هستند ، اما هر شرکتی باید یک طرح تجاری داشته باشد. در حالت ایده آل ، این طرح به طور دوره ای بررسی و به روز می شود تا اهدافی را که برآورده شده اند یا تغییر داده اند منعکس کند. گاهی اوقات ، یک بیزینس پلن جدید برای کسب و کاری ایجاد می شود که تصمیم گرفته در مسیر جدیدی حرکت کند.

جهت مشاوره دراین زمینه میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

بیزینس پلن یک سند اساسی است که هر کسب و کار جدید باید قبل از شروع فعالیت داشته باشد. در واقع ، بانک ‌ها و شرکت‌ های سرمایه‌ گذاری خطر پذیر اغلب قبل از بررسی اینکه آیا سرمایه ‌ای را برای کسب‌ و کار های جدید فراهم می‌کنند یا خیر ، به یک بیزینس پلن مناسب نیاز دارند.

فعالیت بدون طرح تجاری معمولاً ایده خوبی نیست. در واقع ، تعداد بسیار کمی از شرکت ‌ها می‌توانند بدون آن دوام زیادی داشته باشند. ایجاد و پایبندی به  یک بیزینس پلن خوب مزایایی دارد. اینها شامل توانایی فکر کردن به ایده ها قبل از سرمایه گذاری بیش از حد بر روی آنها و کار کردن از طریق موانع احتمالی موفقیت است.

بیزینس پلن

یک بیزینس پلن خوب باید تمام هزینه های پیش بینی شده و مشکلات احتمالی هر تصمیمی که یک شرکت می گیرد را مشخص کند. برنامه های تجاری ، حتی در میان رقبا در همان صنعت ، به ندرت یکسان هستند. با این حال ، آن‌ها می‌توانند عناصر اساسی یکسانی داشته باشند، مانند خلاصه‌ای اجرایی از کسب ‌و کار و توضیحات دقیق عملیات ، محصولات و خدمات ، و پیش‌بینی‌های مالی آن. یک طرح همچنین بیان می کند که چگونه کسب و کار قصد دارد به اهداف خود دست یابد.

چگونه یک بیزینس پلن بنویسیم؟

یک بیزینس پلن خوب و سنجیده و مدون در کنار یک مشاور بیزینس پلن می تواند برای یک شرکت ارزش زیادی داشته باشد. در حالی که الگوهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای نوشتن یک طرح تجاری استفاده کنید ، سعی کنید از تولید یک نتیجه عمومی خودداری کنید. این طرح باید شامل نمای کلی و در صورت امکان جزئیات صنعتی باشد که کسب و کار بخشی از آن خواهد بود. باید توضیح دهد که چگونه کسب و کار خود را از رقبای خود متمایز می کند.

با ساختار اساسی شروع کنید : خلاصه اجرایی ، شرح شرکت ، تجزیه و تحلیل بازار ، توضیحات محصول یا خدمات ، استراتژی بازاریابی ، پیش‌بینی‌های مالی ، و پیوست ( که شامل اسناد و داده‌ هایی است که بخش‌ های اصلی را پشتیبانی می‌کنند ). این بخش ها یا عناصر یک بیزینس پلن در زیر مشخص شده است. هنگامی که بیزینس پلن خود را می نویسید ، لازم نیست به شدت از طرح یا الگوی طرح کسب و کار خاصی پیروی کنید. فقط از بخش هایی استفاده کنید که برای کسب و کار خاص شما و نیازهای آن بیشترین معنا را دارند.

طرح‌ های تجاری سنتی از ترکیبی از بخش‌های زیر استفاده می‌کنند. طرح شما همچنین ممکن است شامل هر گونه درخواست بودجه ای باشد که می کنید. صرف نظر از این ، سعی کنید بدنه اصلی برنامه خود را در حدود 15-25 صفحه نگه دارید.

قبل از شروع این موضوعات پیشنهاد می کنیم که برای نوشتن یک بیزینس پلن خوب ، از مشاور بیزینس پلن کمک بگیرید تا یک بیزینس پلن اصولی و درست نوشته شود. که در این زمینه می توانید از آقای مهدی رمضانی مقدم ، مشاور و مدرس حوزه برندسازی ، برندینگ و فرانچایز کمک بگیرید و ایشان به عنوان مشاور بیزینس پلن در کنار شما فعالیت کنند و برای طراحی درست یک بیزینس پلن شما را راهنمایی لازم کنند.

عناصر یک بیزینس پلن

طول بیزینس پلن در هر کسب و کار بسیار متفاوت است. در نظر بگیرید که اطلاعات اولیه را در یک سند 15 تا 25 صفحه ای قرار دهید. سپس ، سایر عناصر حیاتی که فضای زیادی را اشغال می کنند و مانند درخواست های ثبت اختراع که می توانند در سند اصلی ارجاع داده شوند و به عنوان ضمیمه گنجانده شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، هیچ دو طرح تجاری مشابه نیستند. با این حال ، آنها تمایل به داشتن عناصر مشابه دارند. در زیر برخی از بخش های رایج و کلیدی یک طرح تجاری آورده شده است.

  • خلاصه اجرایی :

  • این بخش به تشریح شرکت می پردازد و بیانیه ماموریت را به همراه هر گونه اطلاعاتی در مورد رهبری ، کارکنان ، عملیات و مکان شرکت در بر می گیرد.
  • محصولات و خدمات :

  • در اینجا ، شرکت می تواند محصولات و خدماتی را که ارائه می‌کند و همچنین ممکن است شامل قیمت‌گذاری ، طول عمر محصول و مزایایی برای مصرف‌کننده باشد ، مشخص کند. سایر عواملی که ممکن است به این بخش وارد شوند عبارتند از فرآیندهای تولید و ساخت ، هر گونه حق ثبت اختراعی که شرکت ممکن است داشته باشد، و همچنین فناوری اختصاصی. اطلاعات مربوط به تحقیق و توسعه (R&D) نیز می تواند در اینجا گنجانده شود.
  • تجزیه و تحلیل بازار :

  • یک شرکت نیاز به مدیریت خوبی در صنعت خود و همچنین بازار هدف خود دارد. این بخش از طرح به جزئیات رقابت یک شرکت و نحوه جا افتادن شرکت در صنعت ، همراه با نقاط قوت و ضعف نسبی آن می پردازد. همچنین تقاضای مصرف‌ کننده مورد انتظار برای محصولات یا خدمات یک شرکت و اینکه چقدر آسان یا دشوار است گرفتن سهم بازار از شرکت‌های متصدی است ، توضیح می‌دهد.
  • استراتژی بازاریابی :

  • این بخش توضیح می دهد که چگونه شرکت پایگاه مشتری خود را جذب و حفظ می کند و چگونه قصد دارد به مصرف کننده برسد. یک کانال توزیع واضح باید مشخص شود. این بخش همچنین طرح‌های کمپین تبلیغاتی و بازاریابی و انواع رسانه‌هایی را که این کمپین‌ها استفاده خواهند کرد، توضیح می‌دهد.
  • برنامه ریزی مالی :

  • این بخش باید شامل برنامه ریزی ها و پیش بینی های مالی یک شرکت باشد. صورت‌های مالی ، ترازنامه و سایر اطلاعات مالی ممکن است برای کسب‌ و کار های مستقر درج شود. کسب ‌و کار های جدید شامل اهداف و برآورد های چند سال اول به‌علاوه توصیفی از سرمایه ‌گذاران بالقوه خواهند بود.
  • بودجه :

  • هر شرکتی نیاز به بودجه دارد. این بخش باید شامل هزینه های مربوط به نیروی انسانی ، توسعه ، تولید ، بازاریابی و سایر هزینه های مرتبط با کسب و کار باشد.

بیزینس پلن به شرکت ها کمک می کند تا اهداف خود را شناسایی کرده و در مسیر دستیابی به اهداف باقی بمانند. آنها می توانند به شرکت ها کمک کنند تا شروع کنند ، خودشان را مدیریت کنند ، و پس از راه اندازی رشد کنند. آنها همچنین به عنوان وسیله ای برای جذب وام دهندگان و سرمایه گذاران عمل می کنند.

بیزینس پلن

اگرچه هیچ طرح کسب و کار درست یا غلطی وجود ندارد، اما آنها می توانند به دو دسته مختلف تقسیم شوند: استارتاپ سنتی یا جدید. با توجه به مدیریت کسب و کار کوچک (SBA)، طرح کسب و کار سنتی رایج ترین است. این شامل جزئیات زیادی در هر بخش است. اینها معمولا طولانی‌تر از طرح استارت‌آپ جدید هستند و نیاز به کار بیشتری دارند.

از سوی دیگر ، طرح ‌های کسب ‌و کار استارت ‌آپ جدید ، از ساختاری مختصر استفاده می‌کنند که عناصر کلیدی را برجسته می‌کند. این بیزینس پلن ها در دنیای تجارت رایج نیستند، زیرا کوتاه هستند و جزئیات ندارند. اگر یک شرکت از این نوع طرح استفاده می کند، باید آماده باشد تا در صورت درخواست سرمایه گذار یا وام دهنده ، جزئیات بیشتری را ارائه دهد.

 در مجموع پیشنهاد می کنیم که برای طراحی یک بیزینس پلن قوی و کاربردی حتما از یک مشاور بیزینس پلن استفاده کنید چراکه یک مشاور بیزینس پلن با انواع کسب و کار ها آشناییت دارد و می تواند به درستی تجزیه و تحلیل هایی را ارائه دهد که در این خصوص می توانید از مجموعه مهدی رمضانی مقدم ، راهنمایی و مشاوره لازم را دریافت کنید.

جهت مشاوره دراین زمینه میتوانید با شماره تلفن 09365857004 تماس حاصل نمایید.

 

عمومی #بیزینس پلن