Loading...

جنگ برندهای مطرح آمریکایی در روسیه | مهدی مقدم مشاور برندسازی

 جنگ برندهای مطرح آمریکایی در روسیه | مهدی مقدم مشاور برندسازی
دوشنبه 01 فروردین 1401 مهدی رمضانی مقدم 322 0 مشاور و مدرس رشد و توسعه کسب و کار با اشاره به تحریم های وارده به روسیه از سوی امریکا و تعطیلی بسیاری از برندهای رستوران های زنجیره ای در این کشور را، فرصت بسیار مناسبی برای ورود برندهای ایرانی به روسیه دانست.

مهدی مقدم مشاور و مدرس رشد و توسعه کسب و کار و برنامه ریزی در طی مصاحبه ای باخبرنگار حوزه اقتصادی خبرگزاری “دبنا” اظهار داشت: تحریم جدید روسیه منجر به بسته شدن اکثر برندهای خارجی در روسیه بلاخص برندهای آمریکایی گردید ، بر اساس گفته های رامون لاگوارتا مدیر عامل پپسی ؛ با جود ۲۰ هزار کارمند روسی ، شعب خود را در کشور روسیه تعطیل کرده است و ادامه این موضوع مستلزم زمانبدی خاصی نیست و زمان اتمام این وضعیت غیر قابل پیش بینی خواهد بود .

مقدم خاطر نشان کرد : در همین هنگام مک دونالد با تعطیلی ۸۴۷ شعبه در روسیه و بیکار شدن ۶۲ هزار کارمند روسی به استقبال ضرر ماهیانه پنجاه میلیون دلار رفت و مدیرعامل این رستوران بزرگ زنجیره ای دنیا در سایت رسمی مک دونالد اعلام کرد که همچنان حقوق کارمندانش در روسیه را پرداخت خواهد کرد شرکت کوکاکولا با حجم بالای ترنوور مالی به جمع ۶۰ شرکت دیگر پیوست و همچنین شرکت ‘یام برندز’ متصدی KFC و پیتزا هات ، حدود هزار و پنجاه فروشگاه و رستوران زنجیره ای از جمله ۷۰ شعبه KFC و ۵۰ رستوران پیتزا هات را به حالت تعلیق درآورده است ، به دنبال آن برند کینگ برگر با ۸۰۰ شعبه و استارباکس با ۱۳۰ شعبه تعطیل شدند بدین ترتیب بیش از دو هزار فروشگاه زنجیره ای و بیش از ۶۰ شرکت دیگر مانند : پورشه آلمان ، اپل ، ایکیا ، مایکروسافت و ABM  شرکت های خود را در روسیه تعطیل اعلام کردند. این رویداد چیزی به جز یک غافلگیری اقتصادی در جبهه برندینگ و فرنچایز نیست.

مهدی مقدم با بیان اینکه تعلیق فعالیت این شرکت ها ی بزرگ ضربه  بزرگی به اقتصاد روسیه خواهد زد این موضوع را یک نبرد پیش بینی نشده اقتصادی تلقی کرد و افزود : حواشی بسیار زیاد و اتفاقات غیر منتظره ای در انتظار روسیه است ، از طرفی روسیه با پیشنهاد دادستان کل و برخی مقامات مسئول در صدد مصادره اموال و ساختمان و دفاتر مربوط به شرکت های نامبرده است که البته با هشدار کاخ سفید مواجه شده است و کاخ سفید اعلام کرده ذر صورت چنین حرکتی این عمل را تلافی خواهد کرد.

وی افزود :روسیه با این کار به قطع ارتباط خود با کشورهای مهم دنیا دامن میزند و تاوان این عمل برایش سنگین خواهد بود ضمنا اعتبارش را در مقابل سرمایه گذاران خارجی از دست داده و از جایگاه ویژه ای که در بین گروه کشورهای هفت دارد نزول کرده و ممکن است که صلب امتیاز شود.

مهدی مقدم با اشاره به میزان ضرر ها از سوی جنگی که برند ها علیه روسیه آغاز کردند تاکید کرد : در حال حاضر تنها کانال هایی که برای صادرات به روسیه باز هستند کشورهای ایران و ترکیه میباشد ، به سبب این موضوع برند های ترک و ایرانی میتوانند فرصت مناسبی برای ورود به روسیه و صادرات برند داشته باشند و بخشی از خلع شرکت های تعطیل شده را پرکنند. بر خلاف ترکیه که بسرعت شروع به مقدمات راه اندازی رستوران‌ها و برندهایشان در مسکو نموده اند ایران تا بحال نتواسته است به روسیه نفوذ کند اگر این فرصت را غنیمت بشماریم میتوانیم جایگاه اقتصادی خوبی برای برندهایمان در این کشور بدست بیاوریم.

مشاور کسب و کار ، جنگ برند ها ، برندهای امریکایی علیه روسیه ،برندسازی ، کی اف سی ، مک دونالد ، استار باکس ، پورشه ، مایکروسافت

برند ها #جنگ برندها